iBoat
Aktiv medlem
Vet inte hur det funkar på Mac, men i Windows kan man i de flesta program växla fönster med ctrl+tab (det beror iofs lite på om programmet har den funktionen). Borde finnas ngt motsvarande på Mac.
Kringla + tab
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vet inte hur det funkar på Mac, men i Windows kan man i de flesta program växla fönster med ctrl+tab (det beror iofs lite på om programmet har den funktionen). Borde finnas ngt motsvarande på Mac.
Nu är det väl inte direkt Finder men omvandlaren i dashboard använder jag hela tiden allt från valutor till imperial/metriska mått.
shift + kringla + a = hoppa till programmappen
shift + kringla + u = hoppa till verktygsprogram
osv det står fler i gå-menyn. Ja många praktiska snabbkommandon står ju faktiskt hur man gör i menyn.
Överblicka-knappen är suverän och det faktum att man kan bläddra i tex en pdf direkt i finder genom att hålla muspekaren över ikonen tills blädderpilarna kommer fram. Det fungerar på de flesta dokument.
Bra tips. Det finns ett annat sätt att "överblicka". Om man snabbt vill se på bilder ect markerar man bilderna och trycker mellanslag. Bläddra med piltangenterna.
@ iBoat
Jag testade ditt tips på en RAW-fil från en 1D MkIIN men hittade inget om Shutter releases tyvärr.
Har inte testat med en JPEG direkt från kameran.
I Windows växlar det mellan alla fönster i alla körande program. Motsvarande i OS X (Cmd+Tab) växlar bara mellan körande program. Det verkar inte finnas något sätt att bläddra enbart mellan fönstren som tillhör det aktiva programmet.
Så ser det ut med en RAW-fil från Canon. Det enda som saknas är mitt namn och serienummer på kameran.
Att bläddra mellan fönster (i Finder) kan man göra med Kringla + < (eller Kringla + ´ beroende på system)
I Windows växlar det mellan alla fönster i alla körande program. Motsvarande i OS X (Cmd+Tab) växlar bara mellan körande program. Det verkar inte finnas något sätt att bläddra enbart mellan fönstren som tillhör det aktiva programmet.