Annons

Bästa telezoom för sportfotografering

Produkter
(logga in för att koppla)
Så sant så, men 1+1 = 2. Eliminera 1 så har du 1 kvar att tänka på.

/Stefan

Visst visst, men det är ju inte säkert att trådskaparen vet om detta =)

IS är helt klart mycket bra. Att kunna handhålla 300mm i dunkla skogen och ändå få en del skarpa bilder är väldigt användbart. Jag saknar det otroligt mycket.

Nu skall vi inte anta att trådskaparens matematiska begåvning understiger 1+1!

Någon skrev att obj inte kunde fokusera på en tapet.. vilket förmodligen inte är konstigt alls?! En tapet reflekterar inte så mycket ljus och det är oftast ett extremt regelbundet mönster där syftet ofta är att tapeten skall vara diskret.

Det krävs mao rätt mycket ljus för att af skall hitta något att fokusera på?!

Bara en liten tanke och jag kan inte påstå att jag vet att det förhåller sig så, men det kändes rätt när jag skrev det...

EDIT: Köp en Canon EF-S 55-250! Den har du råd med och du hinner lära dig tillräckligt mycket med hjälp av den så att du nästa gång köper rätt glugg! (Learning by doing)

Okej, några som jag känner har "Tamron Af 70-300/4,0-5,6 macro" och de säger att de funkar bra sålänge ljuset är relativt bra. Vad tycker ni om de objektivet?

Det objektivet är helt värdelöst ! Långsam autofokus,mycket Cromatisk Abbertion och lägger helt av vid dåligt ljus.Dessutom låter den som en skördetröska !

Kanske lite väl hårda ord av föregående, men i sak har han rätt. Det objektivet är ungefär lika bra som det kostar. Kan du hitta ett begagnat till en struntsumma kan du testa om brännvidden känns bra, men förvänta dig inte mycket av det.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto