Håller helt med MikaelSB. Det kanske inte är riktigt lika mycket liv i Flickr-gemenskapen som för ett antal år sedan, Facebook har säkert en viss betydelse i sammanhanget. Men jag skulle ändå tro att Flickr fortfarande är det bästa alternativet om man vill att så många som möjligt ska se ens foton (kanske med undantag för Instagram, men det är ju inte en fotosajt på samma sätt).
Jag använder både Flickr och 500px men föredrar nog den förstnämnda. Flickr har en betydligt mer användbar gratisversion än 500px (där man får ladda upp ett ganska litet antal foton om man inte betalar för sig). Jag har ändå Flickrs betalversion, i viss mån för att få tillgång till mer detaljerad statistik, men mest pga "replace"-funktionen. Den innebär att jag kan ersätta mina foton med mer "finslipade" versioner utan att gå miste om statistik, favoriter, kommentarer och framför allt taggar. Händer hur ofta som helst att jag efter uppladdning inser att nåt ännu behöver finjusteras lite.
På 500px får man en omedelbar respons på sitt foto i form av en "pulse". Men det är "fifteen minutes of fame", helt bokstavligen. Efter det är det inte många som ser fotot. Fotona på 500px är kanske lite mer konstnärliga och fotona på Flickr mer dokumentära. Skulle tro att standarden är högre på 500px, men man kan ju välja vilka fotografer man följer, och bland alla miljarder foton på Flickr finns det nog en hel del verkligt högklassiga också
.