ANNONS
Annons

Bästa pris 20D + 17-40/4...?

Produkter
(logga in för att koppla)

JOOO

Aktiv medlem
Är ute efter bästa pris på 20D, 17-40/4L USM och 100/2,8 USM Macro.

Vill kunna köpa prylarna i Sverige alt beställa via nätet.
Eventuell tull och moms bör räknas med i totalpriset.

Tecknikdirekt tar ca 12150:- för huset.
För objektiven har jag inte funnit bättre priser än Cyberphoto etc... (dvs ca 7900:- resp 5600:).



TIA :)
 
När jag ändå håller på så vore det även intressant att få reda på vad ni användare av dessa prylar ser som de mest negativa med dem...?

Jag vet att jag kan söka runt i forumet men jag eftersöker bara några komprimerade och så uppdaterade uppgifter som möjligt... ;)
 
Hej
Jag beställde denna kombination från

http://www.ac-foto.com

Totalt betalade jag 18.500 för 20D + 17-40 + 77mm Hoya Skylight filter + frakt.

Här tillkommer inte någon moms (EU). Leverades via UPS på 3 dagar.

Alla garantier gäller i Sverige och dessutom har du Cashback ca 900 kr på 17-40 objektivet.

Obs detta var i maj i år, priset kan ha gått ned lite (dock har svenska kronan fösvagats en del sedan dess).

/Robert
 
Något negativt med EF 17-40/4L ????
Du måste skojja.....

20D kan jag inte uttala mig direkt om eftersom jag inte har den kameran. Men min 10D kändes bättre, när jag höll i 20D för några månader sedan..

EF 100/2.8 macrot är så bra det blir på 100mm, möjligen att inte motljusringarna blir helt runda, vilket är en liten nackdel om man nu gillar det..
 
JOOO skrev:
När jag ändå håller på så vore det även intressant att få reda på vad ni användare av dessa prylar ser som de mest negativa med dem...?

Jag vet att jag kan söka runt i forumet men jag eftersöker bara några komprimerade och så uppdaterade uppgifter som möjligt... ;)

Det mest negativa med paketet ovan är det stora bulkiga motljusskyddet till 17-40. Ska du använda den till 20D kan du ha EW-83D II motljusskydd från Canon.

edit: Något annat är kan jag inte komma på. Objektivet är väldigt skarpt.
 
Inte använt dem i kombination.
Klart bra produkter båda två, dock så hade jag önskat större bländare på 17-40, använde den till min dåvarande 10D men sålde den pga F4.
Duktigt skarpt är det i alla fall :)
20D är jag helnöjd med - hur skön som helst att fota med.
Bruset är väldigt lågt på 20D ända upp på 1600 iso och jag tror att 20D + 17-40 blir en utmärkt kombination.
 
Borde nog inte vara några problem då de levereras i separata förpackningar. Streckkoden som man skickar in finns på förpackningen för objektivet.

Hoppas att jag inte har fel, väntar själv på Cashbacken :)

/Robert
 
Jag har en 20D med 17-40/4L och ett ef-s 60/2,8 Makro. Denna kombination är snudd på perfekt för mig. Men 100/2,8-makro är säkert ännu bättre då man kan stå på lite längre avstånd än med 60:an.
Jag köpte min 20D på itbolaget.com i Krylbo och skickade efter 17-40objektivet från zebramedia.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.