ANNONS
Annons

Bästa kameran för MAX 2500kr?

Produkter
(logga in för att koppla)

Da´Russian Stallion

Aktiv medlem
Har kollat på Canon Powershot A60, den har ju många manuella funktioner, men det kanske finns nån likvärdig eller bättre kamera som är värd att tittas på för det priset?

Hoppas ni kan hjälpa mig..

// vitali

Har kollat på den, men den har nästan inga manuella möjligheter, har en coolpix2000 nu och det är ju nästan samma kamera.

Men hur är A60:n då?
Nån som tagit kvällsbilder som ka länka hit? Är intresserad av hur den presterar när det är mörkt, brus osv.

Da´Russian Stallion skrev:
Har kollat på Canon Powershot A60, den har ju många manuella funktioner, men det kanske finns nån likvärdig eller bättre kamera som är värd att tittas på för det priset?

Hoppas ni kan hjälpa mig..

// vitali
Bättre?..tveksamt, Likvärdg?..kanske.
Köpte en A70 till Far nyligen. Du lär knappast bli besviken och den är värd 3Mpixlar. 2Mpix är gränsfall om du vill ha bilderna på papper. Man ser skillnad även på 10x15 kopior.

Är inte så intresserad av utskriftskvalité, men det bortde väl vara rätt OK bilder med 2mpix och typ A4 format? Dvs inte fotokvalitet kanske, men acceptabla?

2mp av hög kvalitet, interpolerat till 5mp på en A4 ser förvånadsvärt bra ut om det inte är alltför detaljrika motiv, jag har en porträttbild i A4 som är gjord precis på det sättet..inte hittat någon som klagat på bildkvaliten eller kunnat gissa att det är tagen med en 2mp kamera.

Okej, det låter ju lovande, blir nog en A60, skulle tagit en A70, men jag kan nog inte lägga ut den summan :(

Förresten, någon som vet nån bra sida där jag kan anonsera ut min Nikon Coolpix 2000 förutom blocket? Kanske blocket inte ens är det bästa stället? Och vad tror ni jag kan få för den? Har 10månader garanti kvar och alla tillbehör som kom med kamera

Anonsera ut den här på fotosidan igår :p, men det verkar inte vara så många som kollar dom anonserna? :p tror oxå att folk som är medlemmar här söker lite högre klass på kameror än en coolpix 2000 :p

Jag sätte 1300kr för den, me tanke på att ja knappt haft den i 2 månader. Men ja får nog gå med på prutining ifall det är för dyrt. vet inte riktigt va som är lämpligt pris.

Re: Re: Bästa kameran för MAX 2500kr?

Linmajon skrev:
Bättre?..tveksamt, Likvärdg?..kanske.
Köpte en A70 till Far nyligen. Du lär knappast bli besviken och den är värd 3Mpixlar. 2Mpix är gränsfall om du vill ha bilderna på papper. Man ser skillnad även på 10x15 kopior.

Jag har en 2 mp kamera (Coolpix2100) och det går alldeles utmärkt att framkalla bilder i 15x20 cm. De bilderna går inte att skilja från de tagna med vanlig 135mm. Kanske det beror på motiv (har inte framkallat några med många smådetaljer) men på fotopapper blir kvaliten kanon.

Jag är en stolt ägare av en A60, och jag måste säga att den är verkligen den bästa kameran i sin prisklass!

När jag skulle köpa digitalkamera för drygt ett halvår sen så stod jag och velade mellan A60 och A70. Jag var väldigt sugen på A70:n, eftersom att jag hade lånat min faders nyinköpta A70, och blev förälskad! =)

Men eftersom att jag hade en begränsad ekonomi så blev det en A60, och jag ångrar inte köpet en sekund! Och jag måste säga att jag kan då inte alls klaga på bildkvalitén. Det enda jag egentligen tycker skulle kunna vara bättre med den är att jag saknar möjligheten till längre slutartider. Men 15s slutartid räcker ju en bit ändå.

Som sagt, en fruktansvärt prisvärd kamera!

//Thomas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar