Annons

Bästa kameran för actionsport

Produkter
(logga in för att koppla)
sitter med mark II, 7d och en mark IV. Efter köpet av en mark IV så är de andra enbart reservhus. Kan inte annat säga än att jag är otroligt nöjd med vad den presterar.
Innan den så var 7d den kamerna jag fotade när det gick undan. Väldigt nöjd med den innan jag kunde jämföra med IV.
2 helt olika prisklasser så vad klarar plånboken av ?

Blev nyfiken så jag kunde inte låta bli att "låna" tråden lite... =)

Är sugen på att på sikt byta ut min 7D mot en mark IV senare i år & undrar vad du upplever som den största skillnaden är mellan 7D & mark IV:n, förutom den fysiska skillnaden på husen då förstås.

Mvh / Sladdfantomen

Blev nyfiken så jag kunde inte låta bli att "låna" tråden lite... =)

Är sugen på att på sikt byta ut min 7D mot en mark IV senare i år & undrar vad du upplever som den största skillnaden är mellan 7D & mark IV:n, förutom den fysiska skillnaden på husen då förstås.

Mvh / Sladdfantomen

Kvalitén på bilderna.
Känslan i handen.
Leverans säkerheten, missar inte en bild.
Fokuseringen, wow. Missar inte en enda gång, grym enkelt att sätta fokus och att byta fokuspunkter. Antaligen det som är den största wowkänslan med hela kameran.

Ska inte gå in på detaljer då andra gör det 100 gånger bättre än vad jag kan. Men själva känslan av att vara nöjd går inte att beskriva. Jag har gått från 30d-40d-5dmII-7d-markIV och testat mig framåt.
Är otroligt nöjd och de andra 2 husen är enbart reserv nu,
Rekommenderar varmt att du försöker låna ett hus i några dagar alternativt gå till en butik och testa i ett antal timmar. Du kommer inte att bli besviken.

Jag hade en 1:a på den analoga tiden & kvalitetskänslan var ju grym redan då, gillar också storleken bättre på proffshusen men 7D:n med batterigrepp är också riktigt bra tycker jag.

Framför allt vill jag bara ha ett kamera hus & kanske 4 riktigt bra gluggar så jag får uppgradera mina objektiv först INNAN jag provar en mark IV... =D

Tack för du delade med dig av dina erfarenheter, det är ju extra värdefullt att få höra från någon som äger båda kamerorna vad som skiljer osv.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto