Annons

Bäst på ISO 3200..

Produkter
(logga in för att koppla)

Alex Dawson

Aktiv medlem
..eller ISO 1600? Har just fått min D200 men är inte så imponerad av ISO 1600 som jag hade hoppats på. Hur mycket bättre är Canon Eos 5D om den nu är bättre? Testbilden som cyberphoto har lagt ut på ISO 3200 är ju mycket bra!

Har tagit lite bilder med 1Ds MkII och den klarar ju ISO 1600 väldigt bra.

// Alex

5D har ju en betydligt större sensor så därför är ju pixlarna större än på D200, så jag är inte ett dugg överraskad att 5D ger bättre iso prestanda.

Inga illusioner

In high isos Canons full format cameras är KINGS on noice...

Speciall the canon 5d. Jag är ocskå ett nikon användare men low light high isos filter photography & Wide angle.. Canon is the way...

Lambis

Bäst av Nikon kamerorna är D2Hs, bäst av alla Proffs Dslr kameror (Canon included) enligt ett test i en stor Tysk fototidning.

Men det finns säkert andra som har en annan åsikt :)

Zoso skrev:
5D har ju en betydligt större sensor så därför är ju pixlarna större än på D200, så jag är inte ett dugg överraskad att 5D ger bättre iso prestanda.
Har inte alls så mycket med pixlarnas storlek att göra, först och främst har Canon på pixelnivå en brusutjämning.
20d med betydligt mindre pixlar har exakt samma uppmätbara värden som 5d. Var brytvärdet sker för den enskilda storleken vet nog endast Canon.
Sedan kan ev filfactor vara avgörande, dvs den yta som faktiskt är ljusmottagare. Detta är olika beroende på om det är en cmos eller ccd.
Mikael

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar