Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bäst före-datum i poolerna

Produkter
(logga in för att koppla)

khadaffi

Medlem
Mitt förslag är rätt enkelt:

Jag tycker att de olika poolerna bör erbjudas möjlighet att införa en regel om att bilder som inte får några kommentarer automatiskt försvinner ur poolen efter en viss tid. Tanken med detta är att bilder som ingen är intresserad av ska sluta ta upp plats i offentliga utrymmen.

Olika pooler och poolvärdar kan på så vis själva ta ställning till om de vill utnyttja den här möjligheten, samt reglera hur lång tid de i så fall vill att varje bild ska ha på sig innan den tas bort (beroende på hur högt man vill lägga ribban).

Jag tror att de flesta håller med om att poängen med att lägga ut bilder i pooler är att få feedback. Om den uteblir helt och hållet så finns det oftast en bra anledning till det och då tycker jag också att det är onödigt att de ligger kvar, inte minst nu när reglerna för givna kommentarer i förhållande till publicerade bilder har förändrats på många håll.

Jag är för övrigt medveten om att mitt förslag medför en viss risk för att det går inflation i kommenterandet, men jag tror fortfarande att fördelarna överväger nackdelarna.

Någon som håller med?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar