Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bärbart minne till digitalkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

JanKw

Aktiv medlem
Finns det några bra tipps om bärbart minne, som inte är en dyr och tung laptop? För semester t ex. Läste om Image Tank G2. 20GB, batteridriven, USB 2, kortläsare. Pris Pris $160 hos Insidecomputer.com. Plus frakt $35.
 
160$ Gäller bara för den tomma lådan, vill du 20 Gb så kostar den 259$. Jag har en X-Drive II som funkar rätt okej. Tar 4 minuter att kopiera ett 256mb kort. Dock skiljer sig priserna inte sådär jättemycket från att beställa via en Svensk butik, typ digitalnytt.com. Tänk på att du bör lägga till moms och tull på det amerikanska priset.
 
Tripper USB 2.0

Har just köpt en Tripper USB 2.0 från digitalnytt och den är precis så enkel och smidig som jag vill. Lagrar 20 Gb, i med kortet och tryck på ett par knappar så tankas bilderna över i en unik mapp på Trippern. Går på internt laddbart batteri men det går enkelt att löda ihop en extern strömförsörjning på 5V om man inte kan ladda på ett tag.
 
Tack för goda råd. Nu begriper jag bättre. Kollade på digitalnytt på en Tripper USB 2.0 och det ser ju ut som en fin produkt. X Drive oxå. Vilken är bäst??

USB 2 är väl bakåtkompatibel så man kan köra in i sin dator med USB 1? Lite långsamt förstås.

Kan man uppgradera sin hempc till USB 2?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.