Annons

Bärbar hårddisk

Produkter
(logga in för att koppla)

mizon

Medlem
Är det någon som har koll på vad det finns för olika bärbara hårddiskar. Jag har nu en 20gb Archos, men jag är inte så nöjd med den då batterierna inte räcker så länge. Och dom är tyvärr interna också, Så är det någon som har någon länk till någon annan tillvärkare eller erfarenhet av något annat fabrikat på hårddisk så skulle jag vara tacksam för lite tips och resensioner.

Hej Toni

Sök på portabelt lagringsmedia här på FS

Dock är batterieran kassa paå alla.

De flesta som är ute länge verkar skaffa ett externt batteriback och driva dessa med.

Roine

Ok Roine fint. jag har haft funderingar på och fixa ett extärnt batteri, fins det ingen hårddisk med typ aa batterier i.

Hej

Inte vad jag vet.

Jag har sattsat på en 12v laddare för kamerabatteriet, använder enbart den portabla disken på hotellrum etc där det finns ström, har CF minnen (MicroDrivar) så det räcker så jag har den enbart som backup.

Fick ju en regäl upplevelse då min Digital Wallet drog i golvet och sedan lät den bara klick. Tur jag hade CF:en kvar samt en annan backup i trippern. Nu visade sig att hårdisken gick att fixa, En pinne i en kontakt hade gett sig pga chocken.

Så att ta med sig den ut i fukt och i ryggsäcken för att tömma kort i (dvs radera originalet) måste vara att gå på tunn is.

Läs gärna:

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1021&message=4911383

Bra skrivet om problem mm att vara i djungeln en bra stund med elektronik.

Roine

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar