Annons

Bärbar dator...hjääälp!

Produkter
(logga in för att koppla)
Bärbar + extra skärm

Jag kör bildbehandling på en dell bärbar. Jag har ingen värsting, men 1024mb minne och en hd på 40gb. För lagring använder jag en staionär på nätverket.

Det som är bra med dell (iaf många av deras modeller) är att det går att köra 2 skärmar på dom utan tilläggskort etc. Till min har jag en 21" NEC monitor med hög upplösning. På den skärmen kör jag bilden och bildbehandlingen och på laptopskärmen har jag alla verktyr, lagerpaletter, histogram, history osv.

En kanonbra kompromiss då jag oftast sitter hemma när jag bildbehandlar, men ändå har med mig program, bilder etc när jag måste ge mig ut.
 
mjo.. men det har jag gjort på mina acer datorer i flera år... personligen tycker jag det är jobbigt att jobba med flera skärmar samtidigt, men det är väl en smaksak/vanesak..
 
Tack alla för hjälpen. Just nu lutar det ändå åt den dator jag såg på från början. Jag har kollat o jämfört med de flesta av de förslag som kommit upp här, men som sagt...har man inte 25000:- så har man inte.

//Liza
 
Yankee skrev:
Jag satt i samma sitts för två månader sen.
Toshiba sattelite m60
bra grafikkort(nya x700)
bra processor (pentium m)
1 gig ram
Men framför allt är skärmen helt underbar.
17 wide med "blank" yta istället för matt, vilken innebär att bilder och filmer blir helt overkligt skarpa. Kan inte säga hur många som tappat hakan och sagt det är den bästa skärm de någonsin sett.
http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010088102

Vet ej varför den är så billig riktigt, vad jag förstår så var toshiba tvungen att komma ut med en liten mer bantad modell mot deras värstingar, för de har nästan bara legat i det dyraste segmentet.
Motsvarande annat märke ger du mer för och då utan denna skärm. Enda problemet är att få tag på den, så fort den kommer in tar den slut. Men jag hade tur, beställde från dustin på en tisdag med varar ej i lager, fredag hade jag den....

Andra + som inte behövs för din bildredigering är att det finns siffertangenter som vanligt till höger och att det är harman kardon högtalare!
Dual layer dvd brännare och kortläsare (självklart inte compct flash som används i många dslr)
Lycka till!
/Robba

Hur låter den? Dånar den som ett flygplan eller går den tyst?

/Boris som gillar tysta datorer...
 
Intel® Pentium® M760 (2.00GHz) Processor, Microsoft® Windows® XP Home Edition, 15,4" WXGA ACB (Acer CrystalBrite), 100GB (5400rpm), 1024MB (2x512)DDRII, DVD-RW Dual DL, ATi X700 128MB , Gigabit+Wlan b/g, Bluetooth, 4-i-1 läsare, Aspire Arcade

Detta är en maskin som jag inte skulle tveka o köpa. Har nämligen planer på å inskaffa en själv också. Så du kan känna dej trygg ifall du köper den !! Sony skall inte göra datorer. Dom skall hålla sej till förstärkare + Tv apparater :) Och hur har Dell med sin service ??

Mvh Glenn
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.