Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bärbar dator...hjääälp!

Produkter
(logga in för att koppla)

Canonliza

Aktiv medlem
Ja jag vet att det skrivits massor om detta i forumen och jag HAR gjort sökningar samt läst. Men jag känner inte att det jag läst hjälpt mig.

Jag undrar över en bra bärbar dator (som inte kostar 20000:) till seriös bildbehandling. Jag vill även ha cd-brännare o annat bra-å-ha-grejs.

Jag har tittat på:
http://www.acercomputer.se/acereuro...aram=SE&LanguageISOCtxParam=sv&crc=3048382523
Dvs en Acer Aspire 1694WLMi

Kan det vara nåt?

Tacksam för all hjälp jag kan få.

//Liza
 
Utan att starta en Windows kontra Mac diskussion så anser jag att du ska se en eller två gånger på Apple´s utbud av bärbara datorer. I mitt tycke får du mest för pengarna när du väljer en Mac.
 
Verkar vara lite prestanda för pengarna i detta fall. För snålt med minne, sölig och liten hårddisk mm. Titta hellre på Dells alternativ. Problemet med bärbara är ändå främst skärmen, som ofta är undermålig. Du måste upp i rätt mycket pengar (om du inte väljer mac) om du skall få en bra skärm.

Här har du ett bra alternativ:

http://www1.euro.dell.com/content/p...spn_xps_m170_N11XP5?c=se&cs=sedhs1&l=sv&s=dhs

Edit: Kanske borde lägga till att det blir svårt att hamna under 20 kkr
 
Jag skulle nog titta på en Sony Vaio. De har bra prestanda, men först o främst har de bra skärmar.

Apples bärbara har iofs oxo bra skärmar men tyvärr väldigt dålig prestanda.
 
Jag kollade lite på pricerunner. Finns inge laptop där med 1024 i RAM som kostar under 11500:-. Och gott om RAM hade jag valt.

Ska du använda din bärbara som enda dator?
 
FouFoto skrev:
Jag kollade lite på pricerunner. Finns inge laptop där med 1024 i RAM som kostar under 11500:-. Och gott om RAM hade jag valt.

Ska du använda din bärbara som enda dator?

I princip. Har en stationär dator som kommer användas som bildbank med. Men bildbehandlingen ska i första hand ske på den bärbara.

Acer-datorn jag såg kostade runt 15000:-

//Liza
 
Det går ju att koppla en bättre skärm till den bärbara om det är just skärmen man inte är nöjd med.

Jag använder mest bärbara dell.

johan
 
Så långt är jag med, men vad säger du om Acern då?

Kollade Sony Vaio nu...de är ju asdyra.
Vill inte ge mer än runt 15000:-

//Liza
 
jag tycker den dator du valt ut är okej.
Det är en bra processor, hyggligt minne (1024mb) och uppgraderingsbart den dagen man råkar ha ett par tusen skramlandes i fickan.
Visst hårddisken är inte den snabbaste, grafikkortet inte värstingmodellen eller skärmen kanske jordens bästa. Men nu pratar vi 15000:- Inte 25000:- som det tidigare föreslagits.
 

Okej. Men (så pressar jag dig lite) vad säger du alltså om den jag länkade till från början? Finns det nån annan Acer du tycker är bättre då? På den länken du valt är d tex en Acer Travelmate efter som har samma minne o processor..vad är skillnaden?

//Liza

Edit: Det är den konkreta hjälpen jag behöver. Jag blir helförvirrad av att läsa massa tekniska bruksansvinsningar.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.