** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

bärbar dator för semestertrippen?

Produkter
(logga in för att koppla)

Tim_82

Avslutat medlemskap
Funderar på att köpa en bärbar dator för att kunna avlasta mina minneskort under utlands resor osv. Har som krav att det ska klara av typ adobe lightroom eller elements... så man kan justera och radera bilder enkelt. Hur pass avancerad dator behöver man och vad kostar dom i dagsläget? siktar på en beggad

Acer Aspire One 150 - jag har köpt en sådan och den funkar perfekt med photoshop cs2, bridge o.s.v. Den har 120 GB hårddisk och windows XP med en hyfsat snabb processor. Och så är den vääääldigt bärbar :) Och prisvärd enligt mig iallafall.

Mvh

Patrik

Funderar på att köpa en bärbar dator för att kunna avlasta mina minneskort under utlands resor osv. Har som krav att det ska klara av typ adobe lightroom eller elements... så man kan justera och radera bilder enkelt. Hur pass avancerad dator behöver man och vad kostar dom i dagsläget? siktar på en beggad

Om du använder OS X, kolla MacWorlds hemsida, dom har testat att installera OS X på ett antal mini-pc, två funkar tydligen riktigt bra. Lenovos modell som släpptes nyligen är ej testad

http://macworld.idg.se/2.1038/1.202738/lista-sa-funkar-os-x-pa-de-olika-netbookarna

/anders

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar