Annons

avinstallera picasa ?

Produkter
(logga in för att koppla)

kittykitkat

Aktiv medlem
Vad händer om jag avinstallerar picasa från datorn ?
Förvinner även mina foton då ?

Rimligtvis borde de väl ligga kvar i windows eller ?

Har vista ..kanske dum fråga men känns som att jag behöver ett svar innan jag klickar vidare ;)

Avinstallera

Om du avistallerar Picasa, ligger dina foton kvar. Picasa indexerar bara vart bilderna ligger på hårddisken. Du kan lugnt avistallera programmet.

okej ,så alla fotona ligger importerade i windows bildgalleri ändå ?
Även de som jag har editerat i picasa och sedan exporterat till bildgallery ?

Hör ju själv att det låter som att de borde finnas kvar ,men vill vara riktigt säker ;)

Picasa

Picasa indexerar bilder på hårddisken, programmet söker bilder... men mer än så gör det inte.
Om du vill vara helt säker, kan du spara dina bilder på en extern hårddisk också.... även bra om datorn skulle krascha... men det kanske du redan gjort?
Ursäkta om jag frågar, varför ska du ta bort programmet?

hmm nu är det gjort ialf , Jag har skaffat lightroom istället.Därför tänkte jag avinstallera picasa .
Kändes onödigt att ha flera program på datorn.

Ligtroom

Ha ha misstänkte att det var skälet:)
Personligen kunde jag aldrig förlika mig med Lightroom, jag kör Picasa istället.
Jag hoppas du kommer att tycka om Lightroom, nej du behöver inte Picasa när du har det programmet, så sant:)
Lycka till i din bildredigering och ditt fotografi

(Ps:inte försvann filerna?:)

Ha ha misstänkte att det var skälet:)
Personligen kunde jag aldrig förlika mig med Lightroom, jag kör Picasa istället.
Jag hoppas du kommer att tycka om Lightroom, nej du behöver inte Picasa när du har det programmet, så sant:)
Lycka till i din bildredigering och ditt fotografi

(Ps:inte försvann filerna?:)

Nope dom förvann inte :)

Hoppas attt jag kommer att lära mig lightroom ,än så länge ser det ut som grekiska men vem vet ... rom byggdes ju inte på en dag ! Tack för hjälpen ialf !

Moderskeppet

Moderskeppetrs kurser är bra allihop, jag kan rekommendera dessa DVD. Dessutom är Amerikanen Scott Kelby´s böcker underbart pedagogiska i ämnet foto.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto