Annons

Avinstallera IE

Produkter
(logga in för att koppla)
Problem med att återinstallera...

Jag trodde aldrig att jag skulle skriva det här, men nu behöver jag återinstallera IE. :( Jag gillar Google Chrome men jag behöver komma åt en databas som bara fungerar med IE (suck).

Jag gick till MSN.se och laddade ner IE igen men trots genomförd installation dyker det inte upp IE-ikoner någonstans, inte heller står det efter omstarten att något program har installerats. Jag kan hitta IE under Kontrollpanelen > Program och funktioner > Visa installerade uppdateringar. Försökte installera igen men då stod det att det inte gick för att jag redan har en nyare version på datorn. :S

Vad gör jag nu? Jag skulle bara låtit IE ligga kvar men trodde verkligen inte att en så pass välanvänd databas inte klarar av någon annan webbläsare än IE. Dåligt!
 
Jag trodde aldrig att jag skulle skriva det här, men nu behöver jag återinstallera IE. :( Jag gillar Google Chrome men jag behöver komma åt en databas som bara fungerar med IE (suck).

Jag gick till MSN.se och laddade ner IE igen men trots genomförd installation dyker det inte upp IE-ikoner någonstans, inte heller står det efter omstarten att något program har installerats. Jag kan hitta IE under Kontrollpanelen > Program och funktioner > Visa installerade uppdateringar. Försökte installera igen men då stod det att det inte gick för att jag redan har en nyare version på datorn. :S

Vad gör jag nu? Jag skulle bara låtit IE ligga kvar men trodde verkligen inte att en så pass välanvänd databas inte klarar av någon annan webbläsare än IE. Dåligt!

Installerar om Windows.

/Karl
 
Titta under C:\program\internetExplorer där finns iexplore.exe, högerklicka skicka till skrivbord, klart
 
Jo, det går att avinstallera. Men det är ingen bra idé, det finns Microsoft och Microsoft-allierede programvara som bara kan laddas, uppdateras med IE.

IE går aldrig att bli av med helt, ligger integrerat med explorer. Därför är det inte heller lönt att avinstallera det. Bara att gilla läget och köra en vettig browser istället.
 
Eller så återställer man till en restore point från innan avinstallationen...bara amatörer installerar om hela windows för att fixa småproblem.

Delete skapar ingen restore point.

Att då återgå till någon annan restore point så har man rätt liten koll på vad annat som också ändrar sig, vilket kan vara sämre än att veta att allt är borta.

/Karl
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.