Annons

Avfyra tre blixtar samtidigt?

Produkter
(logga in för att koppla)

niklasj

Medlem
I dagsläget har jag två Sunpak 555auto och en SB-600
Till Sunpak blixtarna använder jag trådlös avfyrning (Elinchrom Skyport).
Men är det möjligt att avfyra Sunpak blixtarna trådlöst samtidigt som SB-600:an? Det får gärna vara någon adapter så SB-600:an sitter på sladd

SB-800 går att sätta i SU-4 läge och då fungerar den som slavblixt. Vet inte säkert om det läget finns på SB-600, i så fall är det gratis.

Fungerar perfekt upp till 15-20 meter även om man kan få dem att funka på större avstånd. Realistiskt behöver man sällan mer än 10 meter.

Jag använder motsvarande i studion eller on location utan problem. Har ännu inte bytt batteri på tre år, i den äldsta enheten. Billigt och bra!

Byt ut dina fina elinchrome mot billiga Kinasändare så får du det du behöver och pengar över!

Det här var väl ändå inte ett svar på frågan??
Köp för allt i världen inte kinasändare om du redan börjat med ett "riktigt" system.
Jag har en kompis som köpte Kaffebrussändarna och de löser ut när jag kör mina Elinchrom. Spelar ingen roll vilken kanal jag kör på. Därmed kan vi aldrig fota samtidigt och det är otroligt dumt eftersom det händer lite nu och då. Dessutom är det inte alltid de löser ut ens på hans egna sändare trots att avståndet bara är några meter. Ytterst irriterande. Men visst, billigt var ordet...

Det här var väl ändå inte ett svar på frågan??
Köp för allt i världen inte kinasändare om du redan börjat med ett "riktigt" system.
Jag har en kompis som köpte Kaffebrussändarna och de löser ut när jag kör mina Elinchrom. Spelar ingen roll vilken kanal jag kör på. Därmed kan vi aldrig fota samtidigt och det är otroligt dumt eftersom det händer lite nu och då. Dessutom är det inte alltid de löser ut ens på hans egna sändare trots att avståndet bara är några meter. Ytterst irriterande. Men visst, billigt var ordet...

Frågeställaren hade inga önskemål om att fota ihop med dig och dina "riktiga" elinsändare!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar