Zebulah
Aktiv medlem
Niclasfoto skrev:
Lån är lån hur som helst,,
Jag ser för mig personligen Lån som ett ickealternativ.
Spara, även om det är svårt, det är en bra övning också
Mvh Niclas, som har sparat en stund
Sitter här med en klump pengar som jag sparat ihop som skulle räcka till en ny kamera. Problemet är bara att jag skall ut med 9000:- till turskidor och 4500:- för sovsäckar. Dessutom skall jag ut med åtminstone 3-4000:- i annan utrustning innan jag åker iväg i mars eller april. Skall jag sedan ha en ny kamera tills jag åker upp till fjällen så vill jag gärna både funktionstesta den och lära mig hur den fungerar lite mer än att bara "peka och trycka" vilket innebär att jag helst borde köpa den nu och då återstår egentligen bara räntefri avbetalning som medför att kameran blir 295+125 kronor dyrare. Alternativet är att vänta med kameraköpet för min friluftsutrustnig har en garanterat högre prioritet och dessutom kan jag klara mig med min analoga kamera ett tag till. Har en liten övrig buffert också men den vill jag inte röra för tömmer man den så går garanterat bilen sönder *l*. Så jag har hellre kvar en buffert för oförutsedda utgifter samtidigt som jag tar ett räntefritt köp som blir dyrare än att tömma alla mina sparpengar.