ANNONS
Annons

Avancerad Fjärrutlösare av Grafräknare

Produkter
(logga in för att koppla)
Det funkade till slut super! Tack så himla mycket för det snygga programmet!

Det som gjorde att det ändå tog ett tag innan jag fick ordning på det hela visade sig bero på att gummit på kabelhuvudet jag hade var något för stort för att helt kunna tryckas in i räknaren (TI-84 Plus), men att det ändå passade tillräckligt väl för att det skulle lura mig att tro att den satt rätt. Så först betedde sig kameran mycket underligt och nyckfullt åt. Främst autofokuserade den när den borde ha ta tagit kort, vilket så här med facit i hand faller sig rätt naturligt, då den där mittenledaren på kontakten sköter just AF. Vid andra tillfällen var den istället heldöd, eller utlöste som den skulle i ett fåtal fall.

Dock är funktionen tiptop nu efter att jag karvat på kontakten och slutligen fått i den helt. Underbart!

Tack igen!

Kul att det kommer till användning.

Jag har börjat dokumentera ny funtionalitet för 0.70beta för TI-89 Titanium. Det är två saker jag hittils tänkt implementera.
- Någon form av burst mode. Att det går att ställa in så den tar ett antal (t ex 5) exponeringar vid varje tillfälle med ställbar tid emellan expneringarna.
- Bulb ramping, så man kan ställa in hur exponeringen ska förändras med tiden, bra för time-lapse osv. Funderar på att fixa mjukvara till datorn med så det går att finjustera inställningar och ladda över till räknaren.
Kommer behöva båda dessa för ett kommande projekt som jag tänkt genomföra strax innan eller efter midsommar så förhoppningsvis är nya versionen klar då.

Hur det blir med den nuvarande 84p versionen vet jag inte. Äger själv inte någon 84p längre men Johan kanske uppdaterar den framöver. Han har dock börjat med ny version till 84p med USB kommunikation till kameran så det går att styra kameran likt man kan med eos utility från räknaren. Har sett lite tidiga tester där infon från kameran visas på räknaren osv vilket ser lovande ut.

Verkligen intressant projekt..

Märkte nu att jag har slut på AAA batterier, men ska testa imorgon!

Uppdatera gärna eller länka till annan sida med uppdateringar och fler implementeringar om det finns!

Uppskattas!

Mvh, Anton.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar