ANNONS
Annons

Avancerad Fjärrutlösare av Grafräknare

Produkter
(logga in för att koppla)
Tanken är dock "man tager vad man haver", knappast att man ska springa ut och köpa en grafräknare för 800:- (eller vad dom nu kostar idag) :)

Tanken är dock "man tager vad man haver", knappast att man ska springa ut och köpa en grafräknare för 800:- (eller vad dom nu kostar idag) :)

Det roliga är att man får en TI-89 Titanium billigare än Canons orginalfjärrutlösare. Sen att man inte har lika lång batteritid och ingen belysning i skärmen är en annan sak. Dock kan man ju fixa skräddarsy avancerade funktioner.

Ska nog påbörja nästa implementering snart. Fixa så man kan ställa att den ska ta mellan 2 specifika klockslag, perfekt om man fotar satelliter.

Nice! Vad kör du på för PIC? Klockar du den med kristall, oscillator eller IntOSC? Vilken display? ASM eller C? :)

/Wallenyfiken

Nice! Vad kör du på för PIC? Klockar du den med kristall, oscillator eller IntOSC? Vilken display? ASM eller C? :)

/Wallenyfiken

Halloj! Just nu är det väl mest under idé stadiet :)
Det finns ju några PIC'ar som är trevliga och enkla att ha o göra med men jag vet inte riktigt. Man vill kanske ha en som man kan uppgradera med nya funktioner :) ASM är ju bra när man vill styra in och utgångar på ett "enkelt" sätt.

Vi kanske kan planera något tillsammans?

Halloj! Just nu är det väl mest under idé stadiet :)
Det finns ju några PIC'ar som är trevliga och enkla att ha o göra med men jag vet inte riktigt. Man vill kanske ha en som man kan uppgradera med nya funktioner :) ASM är ju bra när man vill styra in och utgångar på ett "enkelt" sätt.

Vi kanske kan planera något tillsammans?

Samma stadie som mig då :)

Ja varför inte planera tillsammans, när vi ändå ämnar göra samma sak! :D Det kan ju bara bli bättre! :) Jag har ett litet lager med allt från 6-pins till 40-pins, dock nedpackat i låda just nu, ska flytta elektroniklabbet till ny lokal :)

Släng iväg ett mail :) [email protected]

Jag får upp felmeddelandet "ERR:ARCHIVED" när jag kör programmet. Är det någon som har en aning om vad som kan tänkas ha gått fel?

Roligt projekt! Programmerade min TI-83 och grävde bland kabellådan och hittade en passande kabel som jag tror följde med miniräknaren men är inte säker. Vad gör klumparna som sitter precis före varje kontakt?

Bilagor

• Kabel.jpg
    Kabel.jpg
    24.4 KB · Visningar: 340
Det är nog bara ferriter som filtrerar bort störningar. Altså passiva ferritkärnor som sitter runt kablarna.

Det här är så j-a coolt att det får dedikeras mitt första inlägg på forumet. Det bara spritter i kroppen efter att få testa!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar