Annons

Automatisk ram och signatur?

Produkter
(logga in för att koppla)

naesstrom

Aktiv medlem
Hejsan!

Jag undrar bara lite lätt om det finns någon bra guide ute för hur man automatiskt kan skapa först en ram runt bilden och sedan lägga till en vald signatur i det t.ex. svarta fältet längst nere till höger!
 
Vilken version av PS använder du?

Skulle tro att google e din vän om du söker på Macron / actions +din version av PS.
 
Just ja, kanske skulle ha skrivit ut det med... :D
Använder mig av Photoshop CS2, lightroom och Photoshop elements 5. Den sista använder jag enbart för att organisera upp alla mina foton så det är minimalt med redigering (ingen) som sker i det!

Försökte att googla lite men hittade bara en bra guide hur man gjorde det i imageready!
 
Ahh... trevligt, jag har inte jobbat med actions/makron i Photoshop innan men dom hade en del trevliga tutorials på ämnet så jag ska nog testa att göra en själv!

Jag hade tänkt att ha det när jag t.ex. lägger ut bilder på olika ställen på webben, måste dock ändra storleken osv på bilderna först, vad rekomenderar ni: 1024x768 eller 800x600
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.