Annons

Automaitkst foto. (Övervakning)

Produkter
(logga in för att koppla)

ChipseT

Ny medlem
Tjena.

Vet inte om det är rätt forums del eller hur jag ska förklara det här på ett bra sätt.
Jag skulle villja ta bilder automatiskt vid en viss tidpunkt om och om igen utan att jag behöver vara i närheten.
Som en övervaknings kamera fast typ bara en till två gånger om dagen.
Kvalitén behöver väl inte vara klockren så men ändå rätt hyffsad.
Undrar därför om någon har något förslag på hur jag ska bära mig åt.
Kommer inte på något vettigt sätt nämligen.

MVH Oskar
 
Funkar med en Nikon D2X (du lär även behöva en nätadapter) även om jag gissar att det är lite överkurs rent ekonomiskt.....
 
Har en 350D och med den och medföljade zoombrowser programmet så går det ställa in tider för att kameran ska fota och du kan vara någon helt annanstans. Behöver bara koppla in kameran i datorn med vanlig usb sladd.

Lär ju funka med de flesta kameror om du har rätt program till datorn, sen finns det säkert kameror med inbyggd funktion med.
 
Med Pentax K100D Super fick man inte med någon liknande programvara, men till Minolta A1/A2 kunde man köpa ett program som tillät att kameran styrdes från datorn vilket gjorde att man kunde sätta den på intervall. Men dessa kameror (A1/A2) hade även inbyggt att de kunde ta bilder i intervall från en bild var 30sec till en bild i timmen, men max 240 bilder åt gången.

Så frågan är vilken kamera du skall använda. Men spelar kvalité ingen roll så kan en DV-Cam med firewire vara ett alternativ då man kan använde Windows Media Encoder för att ta bilder i sekvens.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.