Annons

Autokrympning av bilder (i forumtrådar)

Produkter
(logga in för att koppla)

AnWi

Aktiv medlem
Det vore väldigt trevligt i flera sammanhang om bildfiler krymptes automatiskt, gärna valbart. Blocket.se har en snygg funktion för detta om man undantar tillägget av en symbol i bilden.

Det är inte givet att det är något man vil ha när man lägger ut bilder för kritik, men det kanske kunde vara valbart även där.

Många sitter ju och förfasar sig över hur man skall få med sin bild.

/AnWi

Jag tycker det låter som en bra idé. Så slipper man själv krångla med det om man snabbt vill lägga upp nåt i en tråd och det inte är så jättenoga med bildkvaliten.
Vill man själv ha kontroll över kvaliten får man se till att krympa den på egen hand.

Och som sagt, vissa verkar ha problem med att ladda upp bilder till forumen, så automatisering skulle väl lösa det också.

Borde inte kräva alltför många svåra rader kod att kolla om bilden uppfyller villkoren och annars ändra den om så inte är fallet.

Ett lite enklare alternativ, eller komplement är att införa en varning vid uppladdning till forumen om bilden är för stor. Som det nu är måste man göra ett nytt inlägg om bilden inte kom med när inlägget postades, det går inte att lägga till bilder med redigera funktionen.

AnWi skrev:
Det vore väldigt trevligt i flera sammanhang om bildfiler krymptes automatiskt, gärna valbart. Blocket.se har en snygg funktion för detta om man undantar tillägget av en symbol i bilden.

I ex.Gissa motivet, vore det kanon då en datornolla som jag kan läga in en bild (om jag skulle råka gissa rätt) utan att jag behöver ha lillgrabben hemma!
B.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto