Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Auto lägen canon 40d

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej Tony , på LW kan jag öppna och stänga speglen med "SET" men ingen bild lagras . Sedan testade jag M , av , tv , p och även på "Grön-ruta" , jag fick ett skott på AV då och bilden lagrades som den ska , sedan försökte jag igen på AV men ingen "Skott" kom . Igår Testade jag utan CF kortet och stälde kamaran för detta då fick jag 5 bilder i följd sedan ingen mera . Kamaran visar Focus-punkter och AF fungera som den ska båda i kreativ och Auto , det hela började med att "Auto-lägen" slutade fungera .

Är där inte en funktion på Canon som stängar om där är för lite ljus ?

Ejnar! Jag måste tyvärr säga att jag och, tror jag, många med mig har oerhört svårt att förstå vad du menar med det du skriver.

Jag tror att det bästa för dig vore om du kunde hitta någon som kan hjälpa dig att kolla på din kamera. Om du skriver ut var du bor så hoppas och tror jag att du kan få hjälp av någon som bor i din närhet. Bor du nära Sunne i Värmland så kan jag hjälpa dig att kolla på din kamera.

Jag tror inte där är "System" i problemet då det händer att kamaran tar en bild sporadisk och sedan läggar av fast jag har samma Bländer och tid . Jag förvänder mig inte att någon här har ett bra förslag på vad felet kan va , vad jag förvänter mig är att jag har provat alt som är möjligt att "Testa" när jag ringer Canon för hjälp , och förslag har ju kommit , som att åtterställa , ta ut batteri mm. det är ju olycklig om någon uppfatter det som jag bara retas .

Då var det slutdiskuterad :) Nu skramlade Canon igång och tog 50 bilder i följd på Kreativ och Auto , antagligen var det avtryckern som var boven , i början av "Dom 50 Skotten" fick jag iblant (när jag tryckte av) dra lite bakått med fingert för att speglen skulle gå . Det kan va fukt som spelar in .

Avtryckarknapp som slutar fungera har jag hört talas om på andra 40D. Så det är inte helt ovanligt.
Nu testade jag "På grön-fyrkant" och där var ingen tvegan på avtryckern och blixten gick som den ska . Vad jag glömte nämna är att jag stälde ned på lägsta bild-kvallitet , det var oxå då den började leverera bilder , nu är det lite ångestfull att ställa upp bild-kvalliteten igen .

Jo då , den går som en Omega-klocka igen , på högsta kvallitet oxå . Jag röstar för att det var fukt i avtryckern och ingen här kunne ha gissat dätta . Så ni får ursäkta mig att det var svårt för mig att beskriva felet för er , men tack för visat förståelse .

Jag testade just på Tamron 70-300 och alt fungera mycket väl , AF har "Lugnat ned sig " nu , innan den slutade ta bilder var det ganska oroligt på AF men detta var intet man oroade sig för , det kändes som kamaran inte kunne bestämma sig för vart den skulle focusera , nu går det oxå mycket tyster när den focusera .

Jag testade just på Tamron 70-300 och alt fungera mycket väl , AF har "Lugnat ned sig " nu , innan den slutade ta bilder var det ganska oroligt på AF men detta var intet man oroade sig för , det kändes som kamaran inte kunne bestämma sig för vart den skulle focusera , nu går det oxå mycket tyster när den focusera .

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar