ejnar.brochmann
Aktiv medlem
Auto-lägen vergar ha lagt av på Canon 40D , det går inte ta bilder i dom lägen längre .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej ingen funktion annat än AF , ingen röda punkter i någon av auto-lägen . Kan man ha stängd av något ?Inte i sportläget heller?
Oj! förlår mig , det var i "Sport-läge" där ingen röda prickor är .Nej ingen funktion annat än AF , ingen röda punkter i någon av auto-lägen . Kan man ha stängd av något ?
Nej ingen funktion annat än AF , ingen röda punkter i någon av auto-lägen . Kan man ha stängd av något ?Inte i sportläget heller?
Ärligt talad : Jag var oxå tvegsam till vad som fungera och vad som INTE fungera , men nu är jag HELT säker på att speglen inte går , den kan helt enkelt inte ta en bild fast alt stämmer , detta är båda i "Auto" och i "Kreativ-Läge" .Fungerar AF men du kan ändå inte ta bilder, menar du? Jag blir inte riktigt klok på vad det är som fungerar och vad som inte fungerar...
Jag har ingen felmedalande , och alt vergar fungera nu SOM DET SKA , det är bara speglan som vägra va med .Får man inte något felmeddelande då?
Min gamla 40D fungerar fortfarande, men hade den hittat på sådana här hyss hade jag nog slängt den.
Efter en del "Fibblande" hoppade speglan igång på "Live view" , men ingen bilder laddas till kortet .Jag har ingen felmedalande , och alt vergar fungera nu SOM DET SKA , det är bara speglan som vägra va med .
Njaaa ? Den är förvisso för mig ny , och den fungerade som den ska i ett antal månader , och borde ju fungera på "Auto" ändå . Nå men hur som helst har jag lite liv på "C3" och har faktiskt lyckats ta 3 bilder i dag där , så jag tror inte det är speglen som i sig är kass , fast Fotohandlaren kan hjälpa mig för 1000 - 3000 kr. men han anbefalade mig skrota , med 7000 exp. på nacken är det ju svårt att tro speglen är kass .Om jag förstår det rätt så har kameran fungerat för dig som den ska tidigare? Det är inte en för dig ny kamera som du försöker förstå dig på?