Annons

Auktorisera Lightroom på Facebook

Produkter
(logga in för att koppla)

Herr_Berg

Aktiv medlem
kan inte auktorisera LR på FB, när jag skickas till auktoriserings-sidan på FB så hamnar jag bara på min valiga FB-startsida.

Det funkade perfekt igår när min flickvän skulle göra samma sak men när jag skulle lägga till mitt FB-konto så gick det alltså inte inte, vad kan det bero på?

kan inte auktorisera LR på FB, när jag skickas till auktoriserings-sidan på FB så hamnar jag bara på min valiga FB-startsida.

Det funkade perfekt igår när min flickvän skulle göra samma sak men när jag skulle lägga till mitt FB-konto så gick det alltså inte inte, vad kan det bero på?

Dina bilder är väl för bra, på FB tillåts bara skitbilder ;)

tur för dig att det inte fungera,r genom att lägga bilder på facebook ger du dom rättigheter till dom bilderna gratis.

Är det ingen som kan svara pa hans fraga istället för att diskutera FB:s bildrättigheter. Jag är väldigt nyfiken pa om man kan lägga upp ett andra FB konto i LR.

Jag bryr mig inte om att FB har rättigheter till mina bilder, som sa manga andra glada amatörer.

/Conny

Kollat lite och LR klarar bara ett konto.

Edit: fb är en mycket bra sätt att göra reklam för sig. Fler och fler företag, även stora (senaste jag sett var Perstorp Chemicals) annonserar jobbtillfällen.

Som fotograf så startar man ett konto och låter kompisar adda en som sprider ryktet vidare. Kunder få länken till fb och så länkar man sin hesida till fb och så sprider sig löpelden.

Är man rädd så vattenstämplar man ju bilden som dessutom är relativt lågupplöst (läs få pixlar).

Tyvärr så tillåter fb endast uppladdning av bilder från LR till personliga konton och inte företagskonto.

/Stefan

Senast ändrad:
tur för dig att det inte fungera,r genom att lägga bilder på facebook ger du dom rättigheter till dom bilderna gratis.

Det gör man inte alls. Det där är en skröna, och jag begriper inte varför inte fler personer läst igenom facebooks avtal. Det är varesig långt, eller komplicerat.

Om du använder den plugin som levereras med LR så kan du inte ha flera profiler knutna till ett och samma lightroom.

Använd exempelvis JF's otroligt mycket vassare plugin för detta: http://regex.info/blog/lightroom-goodies/facebook

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto