Svårt att ladda ner bilder främst till Shutterstock
Jo, nog för att man säkert kan tjäna en hel del pengar på att få bilder godkända för publicering på liknande sidor.
Men, och det är framförallt två stora men:
1. Förutsättningen för att du överhuvudtaget ska kunna tjäna pengar på bilderna är ju att de först och främst godkänner att lägga in dina bilder på deras bildbank - de accepterar ju tyvärr inte vilka bilder som helst för publicering där.
2. Oerhört invecklat, framförallt på Shutterstock, att överhuvudtaget ens försöka ladda upp bilder i första skedet ( för granskning och godkännande för publicering ).
Har själv försökt skicka ett antal bilder, de tio som de kräver för granskning, men aldrig lyckats få i väg mina bilder ens i det skedet, då sidan hävdar att jag antingen har angivit fel titel och/ eller keywords till bilderna.
Ja, håller på att bli helt knäckt på detta strul och har nästan givit upp mitt försök att ens försöka få bilder godkända där.
Hade varit önskvärt om Shutterstock använt ett betydligt enklare system för uppladdning av bilder - och inte detta kräsna system som används nu. Och detta till och med redan vid uppladdningen för bedömning av bilderna.
På till exempel iPhotostock går det åtminstone att ladda upp bilder för bedömning hyfsat smidigt - sedan om man inte kanske alltid får dem godkända för publicering är en annan sak.
Men, på Shutterstock verkar det dock, för min del, totalt omöjligt att ladda upp bilder. Svårt, för att inte säga omöjligt att göra några pengar då alltså.