Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Att sälja sina foton på Internet

Produkter
(logga in för att koppla)
jag är med i mostphotos och bara la in bilder på skoj i början. sedan har jag inte varit inne så mycket på ett tag men såg att jag sålt en bild och har nu 12 euro att plocka ut. bara för en bild som jag annars inte skulle sålt. tyckte det var sjysst

Men Herregud, han är ju inte alls duktig, det är ju värsta Foto-A retuschen.. bara kladd-lek och effektsökeri.. Och vad gör han med ögonen på folk? Tråkiga färger och inget djup i bilderna.

Titta på www.folio.se. Där kan vi snacka proffsiga bilder.

Håller med. Har faktiskt ändrat åsikt om Gubben Rinder. Han snackar mest verkar det som...

Självklart är det de som äger sidan som tjänar de grova pengarna, och det är verkligen imponerande att du tjänar 3000 kr/bild.
Men för oss vanliga dödliga, kan det ju vara kul att få våra bilder sålda, och kanske vi kan lära sig någonting av det också.

Dessutom finns det fotografer som trots att de sänkt sig till den här skamligt låga nivån tjänar en del pengar. Kanske inte så mycket ur dina ögon sett men vi oerfarna kan ju imponeras av de som sålt 300 000 ex.

Håller med dig till 100%
Själv säljer jag då och då på FOAP (och vann några tävlingar på Foap 100 och 500 dollar)
5 dollar per bild är småpengar, men pengar ändå.
Lycka till och mera bilder sålda.

Om du tar bort ditt referenceid på länken så känns ditt inlägg mer seriöst.

Dessutom tror jag inte det går att tjäna så mycket pengar på Most Photos än så länge. Jag läste att dom under april månad sålde total 150 bilder.

Inte konstig att fotograferna vill inte lägga in nya bilder när man som fotograf får man betalt 5 kr och dom säljer bilden mellan 69-249kr . Har sålt några bilder där och fick betalt mellan 0.14 euro upp till 2 euro. På min fråga hur dom betalar fotografen fick jag bara massa ord utan innehåll.

Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa ett Plus-medlemskap.
ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto