David Appelgren skrev:
Jag tror att det är uppenbart för de flesta vart jag vill komma. Ett återkommande problem är att du påstår att någon har sagt eller gjort något som de inte har gjort. Jag har tidigare tagit upp hur underligt det är att du konstant missuppfattar vad folk skriver och menar i denna tråd. Du skriver: "Jag uppfattade Lars J:s inlägg som provocerande och respektlöst. Han hånade mig för att jag hade tackat för det stöd jag hade fått i början av tråden.
Genast är du där och tar honom i försvar. Varför?"
På citatet ovan verkar det som att du tror att jag har försvarat Lars J's inlägg. Det har jag inte. Jag kritiserade att du ifrågasatte hans medlemskap i FS på grundval av att han inte hade några bilder i sitt album på FS. Är det bara ett syftningsfel från din sida, eller är det ett påstående för senare skriver du att jag inte sagt ett ord om Lars J's inlägg.
På samma sätt som jag gav motstånd i Lars J's inlägg om att folk inte lägger 20 år gamla bilder i Bildkritikpoolen, gav jag motstånd då du ifrågasätter Lars J's medlemskap. Vad är det för konstigheter med det?
Jag har inte försvarat Lars J mer med mitt motstånd kring ditt ifrågasättande av hans medlemskap än vad jag har försvarat dig då jag gav motstånd kring Lars J's påstående att det inte fanns några 20 år gamla bilder i bildkritikpoolen. Dock med den skillnaden att ingen då anklagade mig om att hålla dig om ryggen då jag kritiserade Lars J's påstående.
Jag är trött på att skriva inlägg i denna tråd då det känns omöjligt att komma till någon gemensam förståelse av någonting. Det känns dödfött helt enkelt. Det känns heller inget roligt att bli anklagad och misstolkad gång på gång. Varför får jag inte svara på en fråga som du ursprungligen ställt till Lars J? Och ja, jag kallar honom för debattör. Han är lika mycket debattör som någon annan här i tråden, inklusive du och jag. Du kanske vill utesluta honom av från att vara detta.
Om du känner dig påhoppad tycker jag att vi avslutar denna tråd nu. Jag tänker åtminstone försöka med det, förutsatt att jag inte behöver försvara mig själv och mina inlägg.
Hoppas att vi möts igen här på FS under trevligare former.
Mvh
David
PS. Jag loggar ut. God natt. DS