Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Att köpa till för lågt pris

Produkter
(logga in för att koppla)

adask330

Aktiv medlem
Funderar på hur man ska göra om man har fått erbjudande om att köpa gammal kamera utrustning till ett mycket lägre pris än marknadspris.

Till exempel -Du får köpa allt för 1000 kr! och paketet innehåller några objektiv som ligger på 10 000 - 30 000. Tänker på tex nikon 58 1.2 noct som lätt kan tas för ett mycket billigare objektiv.

Hur ska man göra?

Funderar på hur man ska göra om man har fått erbjudande om att köpa gammal kamera utrustning till ett mycket lägre pris än marknadspris.

Till exempel -Du får köpa allt för 1000 kr! och paketet innehåller några objektiv som ligger på 10 000 - 30 000. Tänker på tex nikon 58 1.2 noct som lätt kan tas för ett mycket billigare objektiv.

Hur ska man göra?

Det bästa är att du är ärlig mot honom, annars kommer ditt samvete att gnaga dig för en lång tid framöver!

Jag fick ett erbjudande om att köpa en betydande Contax utrustning billigt för ett par år sedan av en fotograf som tänkte byta märke. Jag tipsade honom att han kunde använda alla sina Contax objektiv på Canon med adapter och jag gav honom råd om vilken kamera och vilka adaptrar som han skulle köpa. Han köpte en sådan kamera och är helnöjd med både bildresultatet och optikens prestanda :)
//Chasid

Att du frâgar tyder ju pâ att du inte har hur rymligt samvete som helst :)
Jag skulle nog göra sâhär, vill du ha allt i paketet eller kan du tänka dig att sälja nâgot?
Erbjud i sâ fall säljaren att du säljer det som ingen av er vill behâlla, han fâr pengarna som försäljningen inbringar och du behâller det som inte sâlts.

Sen är ju frågan om Du känner säljaren är eller inte.
Ett "fynd" på nätet t.ex. visar sig ofta inte vara fynd utan slitet, trasigt eller t.o.m. stöldgods.
Verkar något vara för bra för att vara sant så är det ofta det.

OM allt är ok så är det ju inte olagligt att göra en bra affär :)

/Peter

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto