Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Att köpa beg. blixt NIKON SB-800 till D70

Produkter
(logga in för att koppla)

nomis

Aktiv medlem
Tänkte fråga Er om att köpa beg. blix SB-800 till Nikon D70, vad skall
man tänka och kontrollera.
Kanske någon av Er har erfarenhet av detta.

Låter som ett bra pris tycker jag. Hur spårade du upp det?

Skall själv köpa en Sb-800, och hittar jag ett begagnat är det ju ett plus :)

Kanske någon som mot all förmodan ångrar sitt köp? heh heh

Senast ändrad:
Re: Re: Re: Att köpa beg. blixt NIKON SB-800 till D70

nomis skrev:
Men jag lyckades spåra upp en och köpte direkt för 2100 , jag tror att det var rätt pris eller ?
En beggad för 2100:-? Den kostar 3995:- ny och har inte funnits på marknaden så länge. Säker på att det är ärligt?

Ska till thailand snart och såg att en sb-800dx kostar 2800:- ny där.. Är sb-800dx samma som sb-800? eller den heter kanske dx här också bara att jag inte har läst tillräckligt noga?

Re: Re: Re: Re: Att köpa beg. blixt NIKON SB-800 till D70

Calle S skrev:
En beggad för 2100:-? Den kostar 3995:- ny och har inte funnits på marknaden så länge. Säker på att det är ärligt?

Tror det , killen såg väldigt ärligt ut, samtidigt det är svårt att kontrollera sånt.

boris.bonasin skrev:
Är du säker på att det inte är SB-80dx det rör sig om? Någon SB-800dx finns inte i Nkons produktlista.

Kolla här:
http://www.europe-nikon.com/details.aspx?countryId=12&languageId=12&prodId=201&catId=100

hmm.. nä, det stämmer ju som du säger, men om man jämför lite priser och så så ser det mer ut som dom har skrivit fel på namnet på blixten, alternativt att den möjligen kallas 800dx i asien.

http://www.fotofile.net/flash_new.php

bilden är ju en 800 och inte en 80dx

men men, återstår att se när jag kommer dit helt enkelt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar