Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Att köpa 350D genom ebay!?

Produkter
(logga in för att koppla)

Joel84

Medlem
Vill först och främst tacka för en jätte bra sida och jätte bra forum!

Jag är ute efter en digitalkamera, det mesta lutar mot en 350D.
Jag surfade runt på ebays hemsida och hitta en 350D tror jag (heter rebel xt i usa?) med massa tillbehör för endast 9000 plus frakt!

Kan någon kolla på det och se om det är något och ha eller om jag blir lurad, Jag är inte så himla insatt i objektiv och om man behöver allt som man får med =))

http://cgi.ebay.com/Canon-EOS-Digit...yZ107909QQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

Jätte tacksam för hjälp :p

Joel Eklund

Försöker fixa en url

Man kan gå in på ebay.com och söka på "BRAND NEW CANON EOS REBEL XT W/1GIG AND LENS PACKAGE"

Det funkar =)

* kolla att säljaren säljer till Europa
* kolla att denne också har MÅNGA genomförda affärer med nästan uteslutande goda omdömen, viktigt för att inte bli lurad!
* tänk på att frakten till Sverige kan bli dyr och att tull+moms kanske (ska) läggas till priset inkl frakt.

= det kan bli dyrt i slutändan.

Köp från Tyskland brukar vara lättare; inom EU, ingen tull etc. Jag köpte min 20d från www.Technikdirekt.de tex, och det gick utmärkt.

Re: Försöker fixa en url

Joel84 skrev:
Man kan gå in på ebay.com och söka på "BRAND NEW CANON EOS REBEL XT W/1GIG AND LENS PACKAGE"

Det funkar =)

Vad är det för objektiv?
Stativet ser plastigt ut...
Kortläsaren och rengöringskittet ser lite overkill ut, och är något du kanske kan hitta billigare här.

Frågar du mig känns hela paketet lite plastigt ut, med tillbehör i overkillstadiet.

Kolla hur garantin är lagd, om Canon i sverige tar in din usa köpta kamera, eller om den ska servas via återförsäljaren i USA...

Jag har handlat massor på ebay, men jag tror inte att jag skulle köpa en 350D om jag inte kände till säljaren sedan innan. Ur en bluffares synvinkel är en 350D den perfekta bluffvaran. Dyr, attraktiv och väldigt vanlig. Begagnade storformatsobjektiv eller andra lite mer udda grejer käns säkrare.

Det finns några andra annonser som ungefär har samma utbud som skickar worldwide.
Har mailat canon om hur det är med garantin.

Jo det kanske är nägon form av tull, men hur skall man få reda på det?

Digitalkameror är av någon anledning inte belagda med någon tull. Däremot tillkommer moms samt frakt och postens speditionsavgift (max 100kr).
För att va säker så handla hos en power seller samt betala med pay pal.
Jag har handlat en del fotogrejer på ebay och har endast positiva erfarenheter men det gäller som sagt att vara lite försiktig. Om säljaren inte har några omdömen, vill ha betalt med Western Union samt säljer en kamera billigt som attan skulle jag absolut inte köpa.

arvro395 skrev:
Jag har handlat massor på ebay, men jag tror inte att jag skulle köpa en 350D om jag inte kände till säljaren sedan innan. Ur en bluffares synvinkel är en 350D den perfekta bluffvaran. Dyr, attraktiv och väldigt vanlig. Begagnade storformatsobjektiv eller andra lite mer udda grejer käns säkrare.

Ptja, det finns folk med mycket "feedback", som uppenbarligen försörjer sig på att sälja prylar via Ebay. Förmodligen skulle de inte samla på sig positiv feedback om de blåste folk på pengar.

Därför tror jag att det är rätt säkert att handla från såna människor.

(Har precis för 2 timmar sen köpt min 10D för 4500).

Sen ska man räkna med eventuell 25% moms. Det är 0% tull på digitalkameror.

/Zoran

Joel84 skrev:
Vill först och främst tacka för en jätte bra sida och jätte bra forum!

Jag är ute efter en digitalkamera, det mesta lutar mot en 350D.
Jag surfade runt på ebays hemsida och hitta en 350D tror jag (heter rebel xt i usa?) med massa tillbehör för endast 9000 plus frakt!

Kan någon kolla på det och se om det är något och ha eller om jag blir lurad, Jag är inte så himla insatt i objektiv och om man behöver allt som man får med =))

http://cgi.ebay.com/Canon-EOS-Digit...yZ107909QQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

Jätte tacksam för hjälp :p

Joel Eklund

Skulle inte tveka en sekund på denna ifall jag ville ha den.

Så länge du är MED på att priset kan stiga med minst 25% ifall det fastnar i tullen. (digitalkameror är 0% i tull, men objektiv är det några procent, och slutligen momsen slipper du inte).

/Zoran

Kollade länken nu. Det är ju en seriös säljare. En "power seller" innebär att man har minst 98% positiv feedback har jag för mig. Man är med andra ord godkänd av ebay.
Men däremot säljer dom den inte till Europa. Ships to United States står det.

dJb skrev:
Kollade länken nu. Det är ju en seriös säljare. En "power seller" innebär att man har minst 98% positiv feedback har jag för mig. Man är med andra ord godkänd av ebay.
Men däremot säljer dom den inte till Europa. Ships to United States står det.

Det kan löna sig att fråga. En del skriver "NO INTERNATIONAL BIDDERS" eller "USA ONLY" dvs uttryckligen säger att det är bara för USA-folk. En del däremot klickar på USA-only av bara automatik. Varje gång det har stått att de inte skickar till Europa har jag frågat ifall de kan tänka sig skicka hit och varje gång har det gått bra.

/Zoran

zoki skrev:
Ptja, det finns folk med mycket "feedback", som uppenbarligen försörjer sig på att sälja prylar via Ebay. Förmodligen skulle de inte samla på sig positiv feedback om de blåste folk på pengar.
/Zoran

Så är det säkert. Jag är kanske lite väl misstänksam. Tyvärr förekommer det att ett virus/spionprogram snor vanligt folks login till ebay-konton. Därefter kan bedragaren "sälja" sina grejer på någon annans goda meriter. Om man hittar en säljare med bra feedback, men som förutom digitalkameran bara sålt frimärken skulle jag bli tveksam.
Om snubben uppenbarligen är en kamerahandlare och har sålt andra kameror med bra feedback de senaste dagarna är det säkert lugnt.

Om jag inte ser helt fel på bilden så är det inte en 350d utan en 300d?? Där kan jag ju se fel men vad som syns ganska tydligt är att det är sigma-gluggar och inte Canon orginal.
Desstuom så börjar gluggen till vänster på 28? vilket med brännviddsförlängning blir nästan 45 och då har du ingen vidvinkel kvar.

Skulle inte köpa om jag var du... Bättre att hålla i det man betalar så mycket pengar för.

/Jon

Spaceman Spiff skrev:
Om jag inte ser helt fel på bilden så är det inte en 350d utan en 300d?? Där kan jag ju se fel men vad som syns ganska tydligt är att det är sigma-gluggar och inte Canon orginal.
Desstuom så börjar gluggen till vänster på 28? vilket med brännviddsförlängning blir nästan 45 och då har du ingen vidvinkel kvar.

Skulle inte köpa om jag var du... Bättre att hålla i det man betalar så mycket pengar för.

/Jon

Oftast behöver inte bilderna vara av den varan man köper. Det kan man ju fråga säljaren innan man bjuder. Många sätter ju ut utryckligen "this is a picture of actual item for sale".

Står det inget så vet man inte förän man frågar.

Jag är HELT säker att folk inte får positiv feedback ifall de inte skickar rätt grejer till folk som betalat så mycket pengar.

Jag tycker att din rädsla är obefogad. Det BRA mycket mer riskfyllt att handla på postförskottsbetalning över blocket. BRA MYCKET MER RISKFYLLT.

Jag håller med Zoran här. Håller man sig till rekommendationerna på ebay så är det säkert. Man ska dock vara på sin vakt och jag har själv fått några direkta förfrågningar om jag inte vill köpa samma produkt som jag bjudit på, fast billigare, av andra personer och utom ebays kontrollsystem. Verkligen inte att rekommendera och troligen bedragare.
Jag har även fått ett mail som först såg ut att vara från ebay där jag uppmanades att klicka på en länk och logga in på mitt konto och uppdatera mina personuppgifter annars skulle mitt konto raderas. Grejen var att det kom till en adress som jag inte använt på ebay. Uppenbarligen ett försök att komma över inloggningsuppgifter.
Håller man sig dock till rutinerade säljare och betalar med paypal ser jag dock ingen större anledning till oro. Mina köp har gått hur smidigt som helst och grejerna har varit tiptop och levererats mycket snabbt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar