** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Att överleva...

Produkter
(logga in för att koppla)

Rolz

Avslutat medlemskap
...denna urtrista tid. Jo, jag vet att ni som bor här i vårt avlånga land lite längre norrut än vad jag gör har ju oftast något som kallas vinter = snö, kyla, isblå himmel med strålande sol etc. etc. Men detta gäller mycket sällan för mig/oss som bor på sydligare breddgrader. Vinter här nere på Österlen = 5 plusgrader, en förbannad blåst, jämnmulen himmel = grått, grått och åter grått utan det minsta fotoljus (pust) dag in och dag ut. Jag får spader och abstinensproblem värre än när jag varit utan en pris grovsnus under läppen på en hel dag pga. att inte kunna få komma ut och skjuta lite nya bilder. Deppa, deppa utan en minsta gnutta av inspiration trots att avfyrarfingret skriker - masa dig ut för böveln karl :)

Vad gör ni? Hur överlever ni denna tungsinnets tid. Skulle vara skoj att veta tycker jag och kanske få lite ny inspiration till på köpet?

Häls. från (grå)Ronney ;)

Sprit, kvinnor och röjig musik:)

nää, nu ska jag banne mig lära mig PS lite bättre, borde man väl hinna under vintern.

försöker hitta på grejer att plåta inomhus..och väntar på den älskade solen..annars ser man på mycket filmer och läser.

Du kan ju plåta det du känner just nu..... Fina disbilder över ett grått regnigt landskap.... Eller ställ dig i mörkrummet och gör snygga kopior på alla dina bra bilder som du har tagit under "bra förhållande" :)

Jag gick och köpte mig en ny kamera... Det piggade upp mig, men knappast vädret, men nu ligger det lite lite snö här i Helsingborg... hoppas på mer.

Bygg en hemmastudio, då återstår det bara att hitta objekt att fotografera sedan;) Jag ska masa mig ut oavsett väder till helgen och fixa lite kyrkogårdsbilder. Hela veckan har haft jag fullbokat av bekantskapskretsen för att ta julklappsfoton på deras barn. Sysslolös, nä? Mer inspiration än någonsin med en ny kamera och massor av 800iso att förbruka. Nu gäller det bara att få tid att ta sig ut också...

Nu finns det massor av motiv i vintermörkret.
Varför bara använda solen som ljuskälla?

Bor du i eller nära en stad kan Neonljusens speglingar i fuktiga eller kanske regnvåta stenbelaggda gator ge känslosamma bilder.
Deppa inte alla årstider har sina tjusningar.

Kör hårt och ha dè / Åke..

Borde vara rätt okej att ta lite macrobilder. Finns inte så mycket växlighet vid denna årstiden förstås..men det finns kanske andra spännande motiv om du har ögonen öppna..

/Zim

Jag har två små barn ,( 1 och 3 år) som håller mig vaken på nätterna av diverse förkylningar så att jag är så trött så att jag hallucinerar på dagarna. Det håller mig vid liv... eller ?!

Gäsp...

Drömmer om värme, vågor o vindar! I fysiska termer befinner jag mig här i svinkalla Sverige, men i sinnet är jag på helt andra platser.

Hinner tyvärr inte skriva mer nu, skall precis paddla ut igen, fina vågor idag...

/David

sipamoid skrev:
Jag har två små barn ,( 1 och 3 år) som håller mig vaken på nätterna av diverse förkylningar så att jag är så trött så att jag hallucinerar på dagarna. Det håller mig vid liv... eller ?!

Gäsp...

;).. Då får vi träffas och utbyta erfarenheter... ½ och 3½ år här...Visst är hösten en jobbig tid...:)

Om du inte har något macro-objektiv, skaffa dig andra macr.möjligheter och ta med stativet och åk till ditt närmaste växtvaruhus.. det gjorde jag en helg.. helt otroligt roligt, där inne är det ljust, och varmt.. spenderade två dagar där sist :)

Finns många roliga blommor och blad att macrofota :)

Eller, ta bilder med grå tråkig bakgrund, scanna in och byt ut himmeln :))

Usch ja va trist allt är. Tråkigt väder, scannern har pajjat och fotoinspirationen är noll. MEN det finns kul grejjor att göra - gummitryck, cyanotypi, skissa framtida fotoprojekt. Fick just idén att plåta julhandeln och människors stressade jäkt vilket nog kan ge ett par humoristiska pärlor..
Ge inte upp - solen är på väg runt hörnet.
Eva

...bläddrar i semesteralbumet, trånar till varmare trakter, och fläker upp det hela på fotosidan till allmänt beskådande? :)

-Christian

Visst är vädret döden men man får väl skylla sig själv som bosatt sig i den smala s.k. klimatgränsen. Itiotiskt...jag vet.
Jag tröstar mig med att köpa leksaker(prylar). En filmscanner är kul att leka med. Nåt till mörkrummet kanske? Det är mörkrumstider nu.
Ett kul projekt kan vara att göra ett kul julkort att skicka till släkt&vänner...

Mörker

Ja det är inte roligt med hösten, men oavsett årstid så sitter jag STÄNDIGT och surfar på denna sidan trots man borde diska eller göra något vettigt ; )

Niklas, inte riktigt klok

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar