ANNONS
Annons

Asus UX32VD ultrabook?

Produkter
(logga in för att koppla)
Snabb fråga - har någon av er erfarenhet av denna för bildbehandling? Är skärmen bra? Tacksam för svar!

/Erik

Köpte nyligen en begagnad själv från en känd herre här på FS. Har inte använt den så mycket än, men LR och PS flyter på bra vad jag kan se. Skärmen är den bästa jag någonsin haft på en bärbar - mycket bättre än på min Sony Vaio Z från 2011 som visserligen var bra den med men inte i närheten av Asusens.

Edit: Borde kanske tillägga att min är upphottad med 10 Gb minne samt SSD, det lär ju påverka.

Senast ändrad:
Tack för svaret, det låter ju betryggande. Det finns ett par på blocket som ser intressanta ut.

Finns det något hinder att plugga in sin Eizo-skärm när man är hemma tror du, kalibrera osv? Eller Nikon Coolscan som kräver "firewire"?

Tack för svaret, det låter ju betryggande. Det finns ett par på blocket som ser intressanta ut.

Finns det något hinder att plugga in sin Eizo-skärm när man är hemma tror du, kalibrera osv? Eller Nikon Coolscan som kräver "firewire"?

Jag är fel person att svara, men vg extern skärm är det väl max 1920*1080 som gäller via hdmi. Kan ju ha fel dock.

min externa skärm har 1920 x 1200 pixlar. Jag ska ringa kundtjänst imorgon och fråga.

På blocket kostar de här ca 6000 begagnat. Men genom Amazon kan man köpa en ny i USA för 1000 USD, vilket är ca 6800 kr...

min externa skärm har 1920 x 1200 pixlar. Jag ska ringa kundtjänst imorgon och fråga.

På blocket kostar de här ca 6000 begagnat. Men genom Amazon kan man köpa en ny i USA för 1000 USD, vilket är ca 6800 kr...

Japp, men lägg på tull, frakt etc så är det inte så billigt längre. Detta om du beställer och inte köper på plats givetvis.

Japp, men lägg på tull, frakt etc så är det inte så billigt längre. Detta om du beställer och inte köper på plats givetvis.

Det har du så klart rätt i. "tänkte inte på det..."

Nå datorn verkar bra i olika test, så jag är sugen att köpa. Nu undrar jag om det finns något man särskilt bör kolla på begagnade datorer...

Det har du så klart rätt i. "tänkte inte på det..."

Nå datorn verkar bra i olika test, så jag är sugen att köpa. Nu undrar jag om det finns något man särskilt bör kolla på begagnade datorer...

Ingen aning. På min Sony dog en av SSD-fiskarna men det gick på garantin. Att en dator fungerar nu är ju ingen garanti framöver, men så är det ju med allt. ;)

Ja, sånt kan man ju inte förutsäga... Alltid en risk.
Förutom med Eizoskärmen måste den funka med min gamla Nikon Coolscan IV. Kan vara trubbel med mjukvaran där.

Hej igen,

det visade sig att min Eizoskärm har fler pixlar än ASUS klarar av. Då tvekar jag att köpa laptopen. Jag kanske hittar en annan lösning.

Men tack för att du tog dig tid att svara på frågorna, Pierre!

/Erik

Hej igen,

det visade sig att min Eizoskärm har fler pixlar än ASUS klarar av. Då tvekar jag att köpa laptopen. Jag kanske hittar en annan lösning.

Men tack för att du tog dig tid att svara på frågorna, Pierre!

/Erik

Så lite så. För mig är asusen mer en resdator och för det är den ypperlig. Ska du ha mer än den upplösningen måste du väl köra via display port.

Lycka till med kommande köp. :)

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto