Annons

ASLR-ägare, vad har ni för kompaktkameror?

Produkter
(logga in för att koppla)
En rysk stereokamera för 120 film. byggd i någon obestämbar illaluktande plast. Kompakt? Jodå, den är förvånansvärt liten trots filmformatet. Klart att den är lite stor att stoppa i en ficka men ändå kompakt för mig :)
 
Har en Yashica T5 som ger bättre kvalitet med sin fasta optik än mitt nuvarande kit zoom glugg till min Eos 30v när jag plåtar på samma bränvidd. Kan varmt rekomendera denna kamera. Mycket simpel kamera utan finesser men super bra optik.

Har köpt in en Leica D-lux3 (Panasonic LX-2) så nu kör jag SV film i T5.

Har även en Canon L1 men har övergivit den för det är svindyrt med film och framkallning till APS. Annars är den rätt bra att ta fräcka natt bilder för den kan gå ner till relativt långt slutartid och mycket ljusjänsligt objektivt för den saknar zoom. Kanske jag kommer ladda den med film igen om jag ska ut på en svensexa eller dyligt för man behöver inte vara så rädd om den kameran om den skulle komma bort :)

Igår beställde jag en Canon vattentät analog kompaktkamera på Photax för 995kr. Ska ner till Röda havet och snorkla och vill gärna ta några snygga bilder på Nemo :)
 
Kompakt?

Ja, då är min Zeiss Ikon Tenax den minsta jag har. 50 (kvadratiska) bilder på en rulle räcker en bra bit. Annars är det min Kodak Retina 117 som oftast åker ner i extrafickan.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.