Annons

Arkivering

Produkter
(logga in för att koppla)

dalle

Aktiv medlem
Hej.
Kan någon tipsa mig eller ge förslag på lämplig tråd om hur jag arkiverar mina digitalbilder.
Jag använder Adobe Photoshop Album som fungerar mycket bra.
Men problemet är att hårddisken börjar bli full. Om jag då tar bort bilderna till en DVD eller CD hur ska jag då arkivera dem. Bränner jag en skiva för varje katalog eller hur gör jag?
Tacksam för lämpliga tips av er som har erfarenhet.
Christer

Jag sorterar mina bilder så här.

Först så gör jag en mapp som jag kallar tex 2004, sen i den mappen så gör jag en mapp för varje månad tex: 1_januari, 2_februari. Efter det så döper jag varje mapp till det som bilderna inehåller tex: 2004-05-05 - Fiske vid Uddevalla.

Sen utöver det så har jag även en mapp i 2004, som jag har lite olika kategorier, där lägger jag in bilder som jag är riktigt nöjd med.

Det kan ju bli en hel del bilder, så varför inte bränna ut tex januari-juni bilderna, och sen Juni-december bilderna.

Arkivering-sökbart?

Blir det så sökbart det? Med att lägga upp via photoshop och sen bränna ner på dvd eller cd? Bäst är väl att köra något av databasprogrammen mot en tjänst som lagrar dina bilder... men det är klart, är det inte för proffessionellt bruk så...
Rekommenderar annars Fotostation från Fotoware.

mvh/ Hans

Du kan bränna över bild-katalogen i Adobe PS album, medan "databasen" finns kvar på hårddisken. Välj backup i fil-menyn och sedan "Copy/Move".

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto