Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Arista Premium 400

Produkter
(logga in för att koppla)

VW-55

Aktiv medlem
Är det någon som handlat denna film från "freestylephoto"? Och isåfall vad blir priset per filmrulle med svensk moms och frakt? Eller finns det något annant allternativ, tycker film i sverige börjar bli dyrt.
Tips på var man kan handla motages.

Är det någon som handlat denna film från "freestylephoto"? Och isåfall vad blir priset per filmrulle med svensk moms och frakt? Eller finns det något annant allternativ, tycker film i sverige börjar bli dyrt.
Tips på var man kan handla motages.

Hej jag använder den och är mycket nöjd. Inte för att jag är i stånd att jämföra sådant, men det tycks fungera som Tri-x.

Jag köpte av någon på tradera. Annars brukar jag köpa film när jag är utomlands, tex Ryssland. Det är billigare.

Hej jag använder den och är mycket nöjd. Inte för att jag är i stånd att jämföra sådant, men det tycks fungera som Tri-x.

Jag köpte av någon på tradera. Annars brukar jag köpa film när jag är utomlands, tex Ryssland. Det är billigare.

Det är Tri-X. Freestyle köpte en stor batch film av Kodak och lät paketera den under eget namn på samma sätt som man gjort med film från Ilford, Foma, Forte och Fuji tidigare.

Ja analogt mtrl är dyrt i Sverige.
Gissar att vi i vår fotokurs kommer att skicka efter nästa gg från B&H i USA.
Silverprint skickar tyvärr INGA kemikalier eller vätskor utanför Storbritanien men har billiga papper.
Macodirect i Tyskland skickar däremot vätskor & kemi.
Lycka till
/Erik
Photax
Silverprint
firstcall-photographic.co.uk
fotoimpex.de
macodirect.de
bhphotovideo.com
freestylephoto.biz
Thedarkroom.co.uk- saknar mtrl(för mig)
process-supplies.co.uk-Silverprint är billigare
firstcall-photographic.co.uk-Silverprint är billigare men dessa kan kanske skicka till Sverige
monochrom.com-litet utbud & ganska dyrt

Och det finns säkert fler

Tidigare var det billigt att köpa Arista Premium från Freestye om man köpte lite större kvantitéter. Själv köpte jag 170 rullar Premium 100 och 400 av dom och kom då ner på ett pris på knappt 25 kr rullen. Detta med frakt, tull och svensk moms på kalaset inräknat. Dollarn låg kanske någon 50-öring lägre då också. Har kollat med Freestyle nu, men upptäckt att deras billigaste fraktalternativ blivit mycket, mycket dyrare av någon anledning. Man köper nu Tri-X i originalförpackning lika billigt hos www.macodirect.de. 30 kr rullen + frakt (som inte är alls så dyr som från USA) om du köper en 40-förpackning, och du slipper både tull och svensk moms.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar