Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Arbetsprover

Produkter
(logga in för att koppla)

Lejonfrost

Avslutat medlemskap
Hejsan ska söka en fotograf utbildning där jag ska ha 5 bilder under temat "Mod".

Är det någon som har förslag på vad jag skulle kunna fota för något?
 
Hela uppgiften går ju ut på att du ska komma på det.
Fotografi handlar inte bara om att ta bilder du måste vara kreativ i ditt tänkande också.
 
Tycker att det är en bra fråga på ett forum för fotografer, att söka inspiration och ideer från andra kanske mer erfarna personer. Självklart ska man göra uppgiften själv, men tips ska man vara generös med. Jag mailade någr funderingar till Björn och hoppas att han har nytta av dem/Erik
 
Det skall bli Dina bilder - Fundera på vad Mod är för dig!

För någon är mod att tex hoppa från 10 meters trampolinen. För en annan är det att våga säga att "jag vågar inte".

Olika saker betyder olika för oss allihop och i mina ögon så handlar fotografering om vad jag vill förmedla till dem som betraktar mina bilder.

Ett tips är att ta ett papper. Skriv ned de saker som är just Mod för dig. Bestäm dig för de fem som du helst skulle vilja förmedla via en bild. Sök sedan inspiration bland alla de 1000-tals fotografier du finner här på FS vad gäller färg, form, ljus, komposition osv.

Lycka till!!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.