Annons

Arbeta med en flertalet bilder samtidigt?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jo, det ligger till så att jag ofta är ute och fotograferar hästtävlingar, och självklart ska även alla dessa bilder (ca 400 st) läggas ut på min hemsida för att underlätta för kunder.

Det jag undrar är om någon vet hur man i Photoshop elements 6.0 kan klistra klistra in min logga på flertalet bilder samtidigt?

Nu får jag nämligen öppna varje bild försig i Ps, klistra in min logga och spara ner. Visst går det, men det tar en himla tid.

Mejla eller adda mig gärna på msn om du vet hur man underlättar detta arbete.

Mvh Cecilia
 
.

Okej, men det är ingen bildredigering eller beskärning som ska göras, utan bara min textlogga ska klistras in. Jag vet att de ska gå att göra smidigt i photoshop elements 6.0
 
Re: .

ceciliajacobson skrev:
Okej, men det är ingen bildredigering eller beskärning som ska göras, utan bara min textlogga ska klistras in. Jag vet att de ska gå att göra smidigt i photoshop elements 6.0

Jag har skrivit script för liknande saker men det är nog bra om man kan lite programmering för det är VB-kod (eller C#). Hela photoshop går nämligen att komma åt programmatiskt. Blir som ett macro men bättre.

Hur lägger man in en logga i Lightroom för den som skrev det?
 
Re: Re: .

iSolen.se skrev:
Jag har skrivit script för liknande saker men det är nog bra om man kan lite programmering för det är VB-kod (eller C#). Hela photoshop går nämligen att komma åt programmatiskt. Blir som ett macro men bättre.

Hur lägger man in en logga i Lightroom för den som skrev det?

Hm okej, inget som jag kan lära mig då?
mvh
 
jag har inte testat, men du borde val kunna gora det med Image Processor i Bridge.

I Aperture kan man valja att lagga till ett vattenmarke nar du expoterera bilderna, jag antar att det funkar pa samma satt i LR..
 
Re: Re: Re: .

ceciliajacobson skrev:
Hm okej, inget som jag kan lära mig då?
mvh

Klart du kan.

Googla på Adobe Photoshop scripting el liknande så hittar du tillägget som är gratis att ladda ner. Kanske heter SDK.

Finns exempel för det mesta från olika håll.
 
FastStone Image Viewer/Resizer gör precis det du önskar. Inget script. Välj text och/eller logga. Placera den var du vill i bilden. Välj var du vill spara filerna. Klicka OK. Kan knappast bli lättare.

Dessutom är programmet gratis.

http://www.faststone.org
 
ArneB skrev:
FastStone Image Viewer/Resizer gör precis det du önskar. Inget script. Välj text och/eller logga. Placera den var du vill i bilden. Välj var du vill spara filerna. Klicka OK. Kan knappast bli lättare.

Dessutom är programmet gratis.

http://www.faststone.org

Bra tips.

Kan tillägga att programmet är mycket snabbt då man vill gallra bland sina RAW-filer innan man importerar dem till tex Lightroom.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.