Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Arbeta gratis för att vinna marknadsföring/bygga portfolio?

Produkter
(logga in för att koppla)
*sitter lungt i båten*

Som nykläckt amatör för ett år sen lånade jag helt gratis kolkvarnen på SSAB, fick Kulturens Hus att stänga sin restaurang, lånade postflyget ute på Kallax, m.m allt för att bygga min portfolio - med en kund som jag sa ni behöver bara betala om ni gillar bilderna. De betalade fullt pris för samtliga.

Idag har det sammarbetet utvecklats till att den kunden, pga min reklambyråbakgrund, vill att jag även sköter i princip allt som har med deras marknadsföring att göra.

Allt pga att jag inte var rädd att fråga och chansa. Satsa på att vinna portfolio och kunder pga din kunskap och förmåga att sälja och prata med folk, inte på 'hey! kolla vad billig jag är, for now!'. Det ger dig helt klart mer respekt och ett mycket bättre förhandlingsläge.

Det låter ju helt fantastiskt och det är ett jättebra tips. Upplägget att erbjuda den typen av "nöjd-kund-garanti" verkar flera ha använt sig av med gott resultat.

Det låter ju helt fantastiskt och det är ett jättebra tips. Upplägget att erbjuda den typen av "nöjd-kund-garanti" verkar flera ha använt sig av med gott resultat.

Det är ju vad alla får ägna sig åt i en marknadsekonomi om man inte verkar i en monopolbransch för produkter som är nödvändiga eller attraktiva.

Ingen förblir kund, någonstans, om inte "de upplevda fördelarna överväger de upplevda nackdelarna". Det är därför det är så förädiskt att göra marknadsundersökningar bland befintliga kunder. Vill man öka kundgruppen är det betydligt mycket intressantare att fråga dem som inte förblev kunder.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar