Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Apple cinema 20" kopplad till en PC

Produkter
(logga in för att koppla)

spokez

Ny medlem
Hej,

Har någon erfarenhet av att köra en Apple Cinema 20" skärm på en PC. Finns det några nackdelar eller fungerar det bara perfekt?
Jag har tänkt att ha den som bildbehandlingsskärm.

Hälsningar
Mats
 
Vad jag har läst så ska det bli lite krångligt. Det var en del grejer som var lite krångligare, men funkar det gör det. Jag rekommenderar dig förövrigt att köpa tidningen Datormagazin där det i senaste numret finns test på stora, platta skärmar. Enligt dom så var Samsung Syncmaster 243T bäst. Apple skärmen var också bra men hamnade på tredje plats. Köp tidningen! Den är riktigt bra!
 
jag kör förnärvarande Cinema Display 20" med PC. Mitt grafikkort hittade skärmen direkt och lyckades med konststycket att få till rätt upplösning på stört (1600x1050). Mitt grafikkort är ett Nvidia GeForce Ti4800 128Mb.

Ett problem verkar dock vara att man inte kan ändra inställningarna för skärmen på PC. Det enda man kan göra är att justera brightness, alla andra inställningar sker i mjukvara under OS X.
 
backyslash skrev:


Ett problem verkar dock vara att man inte kan ändra inställningarna för skärmen på PC. Det enda man kan göra är att justera brightness, alla andra inställningar sker i mjukvara under OS X.

Det är samma problem med OS X. Använd Adobe Gamma för att ställa in skärmens färgåtergivning.

MVH/Stefan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.