Annons

Apple´s 27-tums LED?

Produkter
(logga in för att koppla)
Skulle personligen aldrig köpa en Apple skärm. Nej jag är inte anti Apple utan anti blank skärm. En stationär skärm bör enligt mig vara matt så man slipper speglingar från omgivningen runtomkring. Visst har du full kontroll på ljuset i rummet kanske det skulle kunna vara ett alternativ.
Jag skulle satsa på en matt skärm.

/Jonas

Håller med ovanstående men kan också säga att den är ruskigt bra, särskilt det dom skriver om färgåtergivning och betraktningsvinkel. Ska du ha den till en mac?

Har någon erfarenhet av apples 27" Led skärm?

http://www.apple.com/se/displays/

Hej!

Jag har inte kikat på just den modellen, men den har en i grunden mycket bra panel.

Sedan hör jag också till de som inte gillar blanka skärmar - men delvis handlar det om att jag sitter i en dålig miljö ljusmässigt. Har man en bra redigeringsmiljö behöver inte en blank skärm vara en nackdel.

Jag skulle nog också säga att för de pengarna den kostar (lite drygt 10000 kr) kan du få mycket mer skärm för pengarna från märken som Eizo eller Nec. Du får då bland annat bättre kalibreringsmöjligheter.

Jag har just köpt en sådan. Jag var också orolig för blänket på skärmen men måste säga att jag ångrar inte köpet! Har absolut inga problem med blank yta. Underbart att bearbeta bilder nu med den bildupplösningen och bildkvalitén!

Jag har just köpt en sådan. Jag var också orolig för blänket på skärmen men måste säga att jag ångrar inte köpet! Har absolut inga problem med blank yta. Underbart att bearbeta bilder nu med den bildupplösningen och bildkvalitén!

Yes. Today most computers are coming out with glossy (blank) screens because they make fotos look 300% better!! At first for the first few days you do notice the glossy reflection of yourself on the screen.

All Mac computers have glossy screens. All of the iPhones have it and even other PC/ Windows computers are doing them also, has well as other mobile phone companies.

But after a few days you just don't see it any more. I am very happy with it. i use it with my MacBook Pro and the BookArc.

All Mac computers have glossy screens. All of the iPhones have it and even other PC/ Windows computers are doing them also, has well as other mobile phone companies.
c.
Not all Mac computers comes with glossy screens. The default screen is glossy but the HiRes screen to MacBook Pro is matte.
Glossy screens gives the screens more contrast and makes the colors 'pop'.

Är du ute efter en 27" kan du ju kika på Dell U2711, det är delvis samma skärm, för övrigt också delvis samma som iMac 27".

Dell:en har matt skärm om du hellre vill ha det, den är också lite billigare men helt klart inte lika snygg som Apples.

Nu har har jag sett den i butik och den gav MYCKE blänk. Jag blev inte sugen på denna skärm efter besöket. Skärmen som jag ev ska ha är ett komplement till min macbook. Och den behöver inte vara 27".

Läste testet i "Kamera&bild, och där finns en Nec Multisynk P221W samt en Eizo Flexscan 52243 WFs som har fått bra betyg.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto