bländarnisse
Aktiv medlem
funderar på att skaffa en mac till redigering av bilder,har fastnat för den i mitt tycke grymma skärmen
en konstig fråga kanske: stöder det här programmet canons rawfiler? och var köper man det? /sten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
funderar på att skaffa en mac till redigering av bilder,har fastnat för den i mitt tycke grymma skärmenen konstig fråga kanske: stöder det här programmet canons rawfiler? och var köper man det? /sten
ok,tackar för svaret,finns det någar nackdelar jämfört med t.ex cs5?
ok,tackar för svaret,finns det någar nackdelar jämfört med t.ex cs5?
Kör aperture på en MacBook Pro med 2.66 GHz core2 duo och 4 gig minne. Det är SEGT! Stänga ner Safari och det mesta andra är en bra början för att få flyt i det hela... Maskinen swappar hela tiden,kanske en SSD skulle hjälpa?
Jag kör aperture på imac i5 (förra modellen) 4 gb minne. Och för mig flyter det på riktigt bra, även om jag har igång ett gäng hemsidor i safari, har igång en film och mailen.
Och så stor skillnad skall det väl inte vara på våra datorer?
Däremot går det rätt segt när man nyss importerat ett gäng bilder och aperture skall "processa" allt man importerat.
Nej det låter som en stor skillnad. Den "processar" en hel del av tiden men bara att bläddra till nästa foto i fullskärmsläge tycker jag är osedvanligt segt, "loading" tills man kolar... Disken är inte så full så filsystemet ska ha god möjlighet att allokera plats om den nu behöver det. Och 4 gig borde ju räcka till. Kanske är jag kräsen? Jag kanske kan testa på en 8-processorsburk men jag vet inte om aperture i sig kan nyttja alla.
Nej det låter som en stor skillnad. Den "processar" en hel del av tiden men bara att bläddra till nästa foto i fullskärmsläge tycker jag är osedvanligt segt, "loading" tills man kolar... Disken är inte så full så filsystemet ska ha god möjlighet att allokera plats om den nu behöver det. Och 4 gig borde ju räcka till. Kanske är jag kräsen? Jag kanske kan testa på en 8-processorsburk men jag vet inte om aperture i sig kan nyttja alla.
Använder du Quick Preview-läget, P?