Annons

Aperture gömmer filer?

Produkter
(logga in för att koppla)

fina

Aktiv medlem
Jag har problem med Aperture!
Jag har raderat alla bilder i bibliotek, hittar inga fler filer NÅNSTANS i aperture, men trots detta så står det att det inte finns tillräckligt med uttrymme och att jag behöver ta bort ytterligare siåså många k. Det känns osm att aperture gömmer filer nånstans? Någon som vet vad probelmet är och framförallt, Vad gör jag åt det?

Ja det låter som om de dina bilder ligger i soptunnan fortfarande. Bara markera den och du bör se alla bilder i denna. Sedan högerklicka och välj töm.

Sedan ingen återvändo :)

//Johan

Time machine?

Tyvärr så har jag nästa varit ute för samma sak, hade aperture2 och en prov version av 3:an. bestämde mig för att senare att ta bort 3:an efter en tib. Då hittade inte 2:an mina bildet, snacka om att bli lite nervös. först försökte jag hämta hem bilderna med hjälp av Time machine, men lyckades inte riktigt så bra (?). Då gick jag in i Finder och sökte "Aperture" och helt plötsligt fanns mina bilder kvar.

Detta är bland det sämre med Aperture att bilderna verkar läggas i en mapp som bara kan användas av programmet.
Kör Lightroom nu och då finns bilderna öppna för andra program.

Detta är bland det sämre med Aperture att bilderna verkar läggas i en mapp som bara kan användas av programmet.
Kör Lightroom nu och då finns bilderna öppna för andra program.

Det är bara en inställningsfråga. Du kan göra på samma sätt i Aperture om du bara talar om för programmet att du vill ha det så.

Inställningsfråga

Vilket bra tips, att man ka välja vart Aperture ska lägga bilderna. Har inte riktigt kollat så noga men nu vet jag bättre .

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto