Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

"Anti-snurr" till kamerarem

Produkter
(logga in för att koppla)

Yupiteru

Aktiv medlem
Vill minnas att det tidigare fanns en grej att sätta mellan kameraremmen och kameran så remmen inte envisas med att snurra (tvinna är kanske ett bättre ord) sig hela tiden

Vet någon ens vad jag menar? Och i så fall.. var kan man få tag i en sådan grej?

Testa Black Rapid

Vill minnas att det tidigare fanns en grej att sätta mellan kameraremmen och kameran så remmen inte envisas med att snurra (tvinna är kanske ett bättre ord) sig hela tiden

Vet någon ens vad jag menar? Och i så fall.. var kan man få tag i en sådan grej?

Sägs vara en smärre revolution när det gäller remmar. Skall själv kolla på den i Göteborg på Fotomässan.

Tar det Dig halva kvällen, behöver Du snabbare bredband.

Jag som inte kan få bredband (!) tycker att sådana anspelningar känns lite förnedrande. Livet utan bredband är tillräckligt tungt ändå.

Men du kanske har en lösning?

lm

Jag kan delvis hålla med om att det är rätt trist att få ett halvt svar i form av "Tar det dig halva kvällen behöver du snabbare bredband"
Jag har snabbt bredband, men jag har kanske annat att göra än att sitta vid datorn och söka.

Ställer man en enkel fråga hade det varit trevligt att få ett enkelt svar också. Som ett förslag på modeller, var man kan få tag i det man söker och pris (och rent av omdömen från användare)

Istället får man veta att "jo det finns redan. Tar det halva kvällen att Googla fram det behöver du snabbare bredband"

Tack för svaren mina herrar - Ni har just förändrat mitt beteende. Jag avsyår hädanefter från dessa frågor helt.

Jag kan delvis hålla med om att det är rätt trist att få ett halvt svar i form av "Tar det dig halva kvällen behöver du snabbare bredband"
Jag har snabbt bredband, men jag har kanske annat att göra än att sitta vid datorn och söka.
Även om man vet att det finns, så är det ju inte alls troligt att man har artikelnummer eller länk till hand själv.
Vilket innebär att jag/den som vet får sitta och Googla själv.

Att få hjälp med vilken leverantör som kan erbjuda det är ju i sig tidsbesparande.

Därför så har jag allra fullaste förståelse för Lennarts kommentar.

Tack för svaren mina herrar - Ni har just förändrat mitt beteende. Jag avsyår hädanefter från dessa frågor helt.

Personligen gillar jag att hjälpa andra.
Men jag har tröttnat på att svara på exakt samma fråga i tio olika trådar.
Ibland har jag till och med svarat tidigare i samma tråd.
(Hände så sent som för några minuter sedan).
Inte heller jag har oändligt med tid.

Därför så överväger jag högst seriöst att göra som Lennart.
Att försöka hjälpa till, och ändå bemötas med samma frågor, alt en ignorant attityd får mig att tappa lusten för att hjälpa till.
För den delen för FS över huvud taget.

Det är väldigt otacksamt att hjälpa till ibland ...

"Hit med länken så jag slipper söka, jag har annat viktigare att göra". Vad är det för dj-la inställning - är er tid viktigare än för dom som försöker ge er ett enkelt tips var ni kan söka?

Menar ni på full allvar att tannlers första svar är okej? Jag lever nog i en annan värld.

Ni kanske har glömt vad ursprungsfrågan var:
"blah blah blah remmen inte envisas med att snurra blah blah blah
Vet någon ens vad jag menar? Och i så fall.. var kan man få tag i en sådan grej?"

"Köp en ny rem med funktionen inbyggd."

Det svaret är jävligt drygt och svarar inte ens på frågan, den som inte ser det är knäpp.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto