ANNONS
Annons

Antal kort Eos 400d + 70-200is

Produkter
(logga in för att koppla)

hubas

Aktiv medlem
Halloj

Ska i väg och fota snart och det blir första gången med mitt nya 70-200 is och undrar då om någon har nån koll på hur många kort man kan tänkas ta med en 400d med dubbla batterier (batterigrep) och en 70-200 med is på hela tiden?

Tacksam för svar

Det beror på. Yttertempen har stor inverkan men även om du använder skärmen mycket till att titta på bilder.

Jag har haft tomt batteri efter bara 20 bilder vid -30 och jag har klarat 300 bilder på en laddning under en solsemester.

Sant sant. Kan tillägga att jag kommer att vara inomhus och temperaturen borde således vara runt + 20 grader celsius.

Inte exakt jämförelse, men jag fick ut 700 bilder på ett batteri (Canon original, två år gammalt) i min 20D för ett tag sedan under en bröllopsdag under följande förutsättningar:

* Canon 70-200/2.8 L IS ca 200 bilder
* Canon 24-105/4 L IS ca 400 bilder
* Canon 50/1.8 ca 100 bilder.
* Mestadels inomhus (ca 100 utomhus i några minusgrader).
* Ca 400 med blixt (100 med studioblixtar, 300 med 420EX). Borde inte spela roll, men i alla fall.
* Inget batterigrepp, alltså bara ett batteri i kameran.

Jag kom på när jag kom hem att jag inte använt extrabatterierna alls!

Så jag tycker inte att IS:en drar särskilt mycket mera om det var det som var grundfrågan.

/Andreas

Kanon tack så mycket för svaret. Borde kunna knäppa på ganska bra, utan att behöva oroa mig för batterierna alltså!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar