Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Antal exponeringar

Produkter
(logga in för att koppla)

Bo Persson

Avslutat medlemskap
Hej hur ser man total antal exponeringar på Nikon D 7000 ?,, är det så att man måste köpa ny kamera när den inte vill mer eller vad gör man.

Använd myshuttercount.com alt nikonshuttercount.com.
Du laddar ned sista bilden du tog :) Det tar en stund......
Med vänlig hälsning Ernstzon

Exponeringar

Hej tack för tipset, jag har kollat up det nu, och det blev 10,728 exponeringar till dagens datum, hur många ca exponeringar räknar man med på Nikon d 7000 hur märker man när det är dags att byta, går det att lämna in kameran och få den nollställd på något sätt så den kan leva om från början, eller är det till att köpa ny kamera när det är dags.

när google fotade alla gatuvyer till googlemap så använde dom bla Nikon D700 o dom körde om jag minns rätt typ 200000 bilder sedan lämnade dom in dom på renovering där bla slutaren o alla rörliga delar byttes alt servades. På den tiden gick det på 10000 kr ca. Jag har en D800 som gått över 400000 bilder nu o den funkar alldeles utmärkt. Det som kan rasa är slutaren o jag har inte exakt pris på byta av den men skulle gissa att det ligger på 3500-5000 kr för dom flesta kameror.

Jag tror att på din kamera är slutaren beräknad att hålla minst 100000-150000 bilder o är du kommer kunna köra den länge till utan några problem dagens kameror är hållbara. Så om du trivs med den så är det bara att köra vidare.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar