Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Antal exponeringar med SonyA700?

Produkter
(logga in för att koppla)

DavidSidén

Aktiv medlem
Läste i en tråd om en man som hade över 200K exponeringar med sin canon 20D utan att ha behövt byta spegel eller slutare! Någon som vet hur många exponeringar en A700 "ska klara" innan det är dags renovera den? Jag börjar närma mig 19K nu.

Vad jag har läst ska den klara 100k

Då är de bra mycket sämre än D7D, min har gått över 250.000 exponeringar... min A700 är som ny o har inte passerat tio tusen än. Om inte mitt exemplar av A700 håller i tre år, oavsett antal klick, så kommer jag reklamera den.

Skickade iväg min D7D för att fixa "black-frame" problemet på garantin (som gäller, efter fyra år och 250k exponeringar och bortsålt företag). Byts slutaren i samband med blackframereparationen, någon som vet?

Byts slutaren i samband med blackframereparationen, någon som vet?
Jag har två D7D-hus och mitt reservhus fick problem med black frame. Det åkte ganska omgåede in på reparation med mindre än 100 exponeringar och fick, förutom black frame-problemet fixat, även en ny slutare. Enligt Zieger bytte de alltid slutaren.

Kul! Då kommer hon leverera minst 250.000 exponeringar till, vilket kan ta åtskilliga år eftersom hon i fortsättningen får leva ett stilla liv som backupkamera. Tror jag... Skulle eventuellt kunna hamna hos dottern också, för att föreviga dotterdottern... då blir det livat!

Hur många % av dina bilder spar resp kastar du?

Hittills har jag sparat i princip allt... galet!? jovisst! har t o m ett gäng svarta "black-frame" rutor i samlingen. Men sedan några veckor tillbaka försöker jag kasta massor (fast jag bränner nog en DVD först)

Hittills har jag sparat i princip allt... galet!? jovisst! har t o m ett gäng svarta "black-frame" rutor i samlingen. Men sedan några veckor tillbaka försöker jag kasta massor (fast jag bränner nog en DVD först)

Du måste ju ha en enorm bildbank. Blir det inte oöverskådligt?

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto