Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Antal bilder Nikon D50
- Trådstartare ZyRoX
- Start datum
boris.bonasin
Aktiv medlem
Preview Extractor bör fixa det. Det fungerar i alla till D70.
En glad amatör
Ny medlem
Hur hittar man den där inställningen?
..går det att beskriva enkelt? Jag skulle också vilja kunna se tagna bilder, inte hur många man kan ta...
..går det att beskriva enkelt? Jag skulle också vilja kunna se tagna bilder, inte hur många man kan ta...
Qonos
Medlem
Re: Hur hittar man den där inställningen?
De tagna bilderna kan du se genom att när kameran är påslagen trycka på knappen med en pil över MENU knappen bredvid den lilla skärmen. Sen kan du trycka på den knappen under MENU för välja hur många bilder du vill se åt gången.
En glad amatör skrev:
De tagna bilderna kan du se genom att när kameran är påslagen trycka på knappen med en pil över MENU knappen bredvid den lilla skärmen. Sen kan du trycka på den knappen under MENU för välja hur många bilder du vill se åt gången.
Mankan G
Aktiv medlem
Hi folks
Att kolla antalet tagna bilder med en D100 kan bara Nikon göra. Det enda som du kan se själv (om kameran är "rätt indställd") är att se hur många bilder kameran har tagit inom 10.000 intervallen. Kameran börjar om att numrera bilderna från 0 efter bild 9.999. Min D100 numrerar fn bilderna runt 7000 efter att ha passerat 9.999 tre gånger. Är således uppe på ca 37.000 exponeringar.
MAnkan
Att kolla antalet tagna bilder med en D100 kan bara Nikon göra. Det enda som du kan se själv (om kameran är "rätt indställd") är att se hur många bilder kameran har tagit inom 10.000 intervallen. Kameran börjar om att numrera bilderna från 0 efter bild 9.999. Min D100 numrerar fn bilderna runt 7000 efter att ha passerat 9.999 tre gånger. Är således uppe på ca 37.000 exponeringar.
MAnkan
realeye
Aktiv medlem
Hannese skrev:
Hade redan letat igenom menyerna men inte hittat inställningen, trodde den inte fanns på D50. Nu hittade jag den iofs.
Tack för hjälpen.
Vart hittade du bildräkningen på din D50? Jag hittar den inte på min? Har även kollat i instruktionsboken. Kan du inte beskriva vart du hittade den?
Ingemansson
Aktiv medlem
Har varit inne på fleratrådar nu där folk uppenbarligen vet hur man kan kolla antal exponeringar på en D50, men inte vill dela med sig av denna information.
Snälla?
Andreas
Snälla?
Andreas
maxzomborszki
Aktiv medlem
Lösningen du är ute efter gav Boris redan i första svaret i denna tråd. PreviewExtractor visar denna information åt dig. Läs mer under rubriken "Want to know the Mileage of Your D50, D70(s), D2H(s), D2X, D200?" på PreviewExtractors hemsida.Ingemansson skrev:
Har varit inne på fleratrådar nu där folk uppenbarligen vet hur man kan kolla antal exponeringar på en D50, men inte vill dela med sig av denna information.
Snälla?
Ingemansson
Aktiv medlem
Ok! Men det lät som om det fanns ett sätt att se det direkt i karan om man gjorde någon liten manöver först... Men det går alltså inte då, ok?
Preview extractor får det bli...
Tack så mycket!
Andreas
Preview extractor får det bli...
Tack så mycket!
Andreas