Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Antal bilder Nikon D50

Produkter
(logga in för att koppla)
Hade redan letat igenom menyerna men inte hittat inställningen, trodde den inte fanns på D50. Nu hittade jag den iofs.

Tack för hjälpen.

Hur hittar man den där inställningen?

..går det att beskriva enkelt? Jag skulle också vilja kunna se tagna bilder, inte hur många man kan ta...

Re: Hur hittar man den där inställningen?

En glad amatör skrev:
..går det att beskriva enkelt? Jag skulle också vilja kunna se tagna bilder, inte hur många man kan ta...

De tagna bilderna kan du se genom att när kameran är påslagen trycka på knappen med en pil över MENU knappen bredvid den lilla skärmen. Sen kan du trycka på den knappen under MENU för välja hur många bilder du vill se åt gången.

Hi folks

Att kolla antalet tagna bilder med en D100 kan bara Nikon göra. Det enda som du kan se själv (om kameran är "rätt indställd") är att se hur många bilder kameran har tagit inom 10.000 intervallen. Kameran börjar om att numrera bilderna från 0 efter bild 9.999. Min D100 numrerar fn bilderna runt 7000 efter att ha passerat 9.999 tre gånger. Är således uppe på ca 37.000 exponeringar.

MAnkan

Hannese skrev:
Hade redan letat igenom menyerna men inte hittat inställningen, trodde den inte fanns på D50. Nu hittade jag den iofs.

Tack för hjälpen.

Vart hittade du bildräkningen på din D50? Jag hittar den inte på min? Har även kollat i instruktionsboken. Kan du inte beskriva vart du hittade den?

min har nog hamnat på 3400 efter 1.5 månad i min ägo...
men så har jag tagit studenten, varit på scoutläger å testat en hel del inställningar oxå...
jag kollar i exif-informationen med opanda iExif 2 som jag har som plugin till Firefox. funkar ganska bra

Tydligen är Vi flera som kan inte läsa av hur många bilder det är tagna, så en lite mer detaljerad beskrivning vore inte fel.
MVH/Istvan

om du söker i forumet så får du nog mer information än du komemr behöva... detta med antal bilder är en ganska vanlig förekommande fråga så du komemr nog finna massor av information

Har varit inne på fleratrådar nu där folk uppenbarligen vet hur man kan kolla antal exponeringar på en D50, men inte vill dela med sig av denna information.

Snälla?

Andreas

Ingemansson skrev:
Har varit inne på fleratrådar nu där folk uppenbarligen vet hur man kan kolla antal exponeringar på en D50, men inte vill dela med sig av denna information.

Snälla?
Lösningen du är ute efter gav Boris redan i första svaret i denna tråd. PreviewExtractor visar denna information åt dig. Läs mer under rubriken "Want to know the Mileage of Your D50, D70(s), D2H(s), D2X, D200?" på PreviewExtractors hemsida.

Ok! Men det lät som om det fanns ett sätt att se det direkt i karan om man gjorde någon liten manöver först... Men det går alltså inte då, ok?

Preview extractor får det bli...

Tack så mycket!

Andreas

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto