Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Anonym betygspool

Produkter
(logga in för att koppla)

JOOO

Aktiv medlem
Har klurat på om det skulle kunna vara bra o kul med en "anonym betygspool"...

Skulle betyda att man bara kan klicka i ett betyg (tex 1-10) och att betygssättarna är anonyma.
För att hålla det enkelt tror jag det bör endast vara ett totalbetyg men det skulle kunna utvidgas till att vara flera delbetyg som Avancerad bildkritik (tex estetik, originalitet, komp, exponering mm).

Eventuellt borde även fotografen vara anonym och länkning från bild till fotograf ej vara möjligt.
Om ovannämnda gäller så borde inte ramar och signaturer vara tillåtna i denna pool.

Snittbetyget skulle bara synas för respektive efter att man har satt sitt betyg.

Antalet röster skulle eventuellt kunna synas redan vid tummen.

Bilder i denna pool borde ej få förekomma i andra pooler.

Bilderna som man lägger upp i denna pool borde vara eller kunna göras osynliga för andra medlemmar på den egna Sidan.

Jag tror att en sådan här betygspool skulle kunna innebära att fler får en ärlig guidline för hur ens egna bilder uppfattas...

Vad tycks?

:)

Det låter intressant men en förutsättning tycker jag är att även fotografen hålls anonym för den röstande. Allt för att få en så ärlig bedömning som möjligt. Jag skulle personligen tycka det vore intressant att lägga in en bild i en sån pool för att se hur den bedöms förutsättningslöst.

David

Jo det är nog bäst att även fotografen förblir anonym.

Hoppas det är fler som uttrycker sitt gillande (eller en modifierad variant) här så att det har större chans att bli en realitet... ;P

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar