Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Annonsmarknaden

Produkter
(logga in för att koppla)

Pall

Aktiv medlem
Blir trött när man läser annonsmarknaden och ser att det ligger gamla grejer kvar som redan är sålda. Vet om flera exempel där jag själv varit inresserad av att köpa men fått svaret att varan är såld. Bättring alla säljare!
 
Jag har också ett råd/tips/kommentar till en liten del säljare på FS. Lägg inte in din gamla annons igen så fort den precis har flyttats till sida två. Om någon är ute efter att köpa något så hittar man antagligen det. Däremot är det helt okej om man har ändrat någon detalj i annonsen, men tyvärr är det inte alltid som det ändras i annonsen. Detta är inget som stör mig dagligen, men det är inte så jättesvårt att rätta sig efter de få lagar som FS har:

"- Du får inte hålla på och radera och lägga in din annons upprepade gånger för att den skall ligga högt i listan "Senaste annonser"."
 
Håller med er båda. Detta med att radera sin annons för att flytta upp den är också ett aber. Skärpning!!!
 
jag tycker hela annonssidan borde tasbort elelr göras om helt och hållet.

Innan jag köpte lite objektiv så tittade jag lite där men blev vansinnig över strukturen och oredan, gick och köpte nytt istället.

Ska nu sidan vara kvar så borde den isåfall struktureras om helt och göras i "mapp/katalog/träd" struktur.

Säljes - Köpes

Märke

Objektiv - Kamera - Övrigt

Något sådant så att man fick klicka sig fram till det man ville ha, nu är allt huller om buller.

Sedan för att slippa dessa annonser som ligger kvar är helt enkelt att göra så att annonsen förfaller automatiskt efter 1 vecka. Är varan inte såld så får man lägga in en ny annons, ärden såld så finn ingen anledning att lägga in annonsen igen. Detta gör också att man automtatiskt efter en vecka flyttas upp igen. Två flugor i en smäll.

Nu har jag inte kollat så noga, men finns möjlighet att lägga upp bilder på varan man säljer direkt under sin annons?? alla som annonserar torde vara fotografer och en bild på varan borde vara självklart...
 
Kalle_B skrev:
Nu har jag inte kollat så noga, men finns möjlighet att lägga upp bilder på varan man säljer direkt under sin annons?? alla som annonserar torde vara fotografer och en bild på varan borde vara självklart...

Endast betalande medlemmar kan lägga in bilder i annonser. Tror jag iaf.
 
McPhersson skrev:
Håller med er båda. Detta med att radera sin annons för att flytta upp den är också ett aber. Skärpning!!!

Tycker du har fel. Fotosidan är den bästa siten att köpa och sälja på. Har både sålt och köpt mycket. Att flytta fram sin annons igen är bra tycker jag, det ger resultat. Funkar det för både säljare och köpare så ser jag ingen anledning att ändra.

Såld vara bör raderas, det tycker jag är bra.

/J
 
jansta skrev:
Att flytta fram sin annons igen är bra tycker jag, det ger resultat. Funkar det för både säljare och köpare så ser jag ingen anledning att ändra.

/J

Men är man ute efter något att köpa, så hänger man på FS ganska slaviskt och tittar efter nyinkomna saker. Nackdelen med att samma saker kommer upp dag efter dag är att det blir ganska tråkigt (dock kanske ett lyxproblem). Men det är ju inte så att man kan se, tack vara sin internet-browser, vad man har klickat på tidigare (eftersom att den är en "ny" annons). Man vill ju alltid kunna sålla bort som man vill och då kanske man inte är intresserad av Nisse som säljer sin vattentäta lådkamera för 3:e gången den här veckan. Men jag håller med om att, om säljare och köpare finner varandra bättre efter upprepade inlägg så är det en lyckad annonsmarknad, om det medför fler sålda saker dvs.

Trädstrukturen låter intressant tycker jag, om inget annat känns det mer användarvänligt. När jag ska söka på en blixt blir jag lite smått förvirrad i scrollistan, Blixt & ljus, Blixtar & Ljus - Blixtar, Blixtar & Ljus - Blixttillbehör...m.m mycket känns likadant för ett icke vant öga.
Men jag har gjort lyckade affärer på FS, gillar det starkt. Bara smådetaljer som kan putsas till för att jag ska kunna bosätta mig där dygnet runt =)
 
Håller med Kalle angående trådstrukturen på annonsmarknaden, den är vidrig som den är nu.

kent.
 
Just att köpes och säljes står på samma ställe gör annonsmarknaden sjukt svårläst. Det kunde väl åtminstone vara olika färg på köpes/säljes så att man ser vilka som är vilka redan vid överblick?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.